Klopt het wel dat u van al die voedingsstoffen (blijkbaar te veel om op te noemen) hoofdpijn krijgt? Ze zijn nogal verschillend. Hoofdpijn komt zelden van eten maar kan allerlei andere oorzaken hebben.
Als u na de warme maaltijd vaak hoofdpijn krijgt, kan het ook aan het moment van de dag liggen, of de koffie die u na het eten drinkt, of het televisiescherm, of van alles. Misschien kunt u nog eens verder puzzelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk een soort van allergie voor bepaalde kruiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is uitermate onwaarschijnlijk dat je hoofdpijn door die voedingsmiddelen wordt veroorzaakt, althans fysiologisch. Ik denk dat je eerst eens heel goed moet nagaan of je associatie wel klopt. De voedingsmiddelen zijn veel te divers om in de richting van een voedselallergie te wijzen. Te weinig drinken is een veel meer voor de hand liggende oorzaak van hoofdpijn, om een voorbeeld te noemen. Verreweg de meeste 'voedselallergieën' zijn dat overigens niet, blijkt heel vaak uit nader onderzoek, ook niet van stoffen die in een kwade reuk staan, zoals smaakversterkers.