Onlangs heb ik een auto ongeluk gehad waarbij ik een breukje in het borstbeen heb opgelopen. Hoe lang kun je hier last van houden?

Wat zijn normale klachten en hoe lang houden deze klachten aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag.... voor je huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een breuk in het borstbeen is vrij zeldzaam en heeft als medische term sternumfractuur. Het kan zeker een flink aantal weken duren (ook omdat bij elke ademhaling druk op het borstbeen ontstaat). Ik neem aan dat hij niet is geopereerd.

Antwoorden (3)

Aai, dat kan wel 12 weken duren.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat Hamsterman98?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervaring ;)
dat verschilt per persoon, de een voelt er naar een paar weken niets meer van terwijl een ander er maanden last van kan houden..

klachten als een zeurende pijn is het gevolg van de breuk..
neem voldoende pijnstillers in..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt natuurlijk aan de ernst van de breuk en alles wat erbij kan komen. In een aantal gevallen kan de pijn 12 weken aanhouden maar het geval waar jij in verkeerd kan ik niet beoordelen. Dat kunnen alleen jij en de arts. Ik heb hier een link over gebroken ribben en borstbeen. Misschien heb je hier iets aan.

http://www.gezondvgz.nl/%7Ba9d8648f-67b8-47e9-888e-66dc29cc973e%7D

Verder wens ik je veel sterkte en spoedig herstel.