Van te lang slapen word je nog moeier dan te weinig slapen. 12 uur slapen is gewoon veel te lang. 7-8 uur is prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang slapen maakt dat je je snel moe gaat voelen. Je wordt er loom van. Je bent op dat moment uit je ritme.
Gewoon 8 uurtjes slapen, dan zul je je veel beter voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verveling.

Als je eens een keer 12 uur achter elkaar slaapt,
omdat je lichaam dat toen blijkbaar nodig had,
dan moet je daarna natuurlijk wel iets gaan doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat me raden, je hebt alleen maar op de bank of voor de pc gehangen en verder niks actiefs gedaan?
Vind je het gek dat je dan moe bent, daar word je heel loom van. Ga lekker buiten wandelen of fietsen.

En 12 uur slaap is behoorlijk lang, de gemiddelde persoon heeft tussen de 7 en 9 uur slaap nodig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Misschien slaap je gewoon te lang. Probeer eens op tijd naar bed te gaan en dan 8 uur te slapen. Ga dan 's morgens iets actiefs doen. Als je dan óók na een uur moe bent zou je wel eens ziek kunnen zijn. Ga dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat er een medische oorzaak is ,met vaak schadelijke gevolgen. Ofwel is dit eenmalig en heb je zelf te veel melatonine aangemaakt (slaaphormoon). Dit wordt de eerste uren afgebroken door activiteit, liefst nog in het zonlicht. Afhankelijk van de leeftijd , ziekte en / of inspanningen overdag, kan het zijn dat je tijdelijk meer nood hebt aan slaap. Maar te veel en te lang slapen is echt wel schadelijk, tot diabetis, hart- en vaatziekten toe. Ik ga hier niet verder over uitwijden, want hieronder staat een zeer bruikbare link (eentje is wel in het engels geschreven) Dus, doe net als ik je sportschoenen nu maar aan en volle bak joggen tot de zon onder is... let wel dat je drie uurtjes voor het slapen gaan stopt met sporten, of je ligt weer wakker van een overdosis serotonine en adrenaline, hihi...

Toegevoegd na 6 minuten:
even ter verduidelijking... dat "sporten tot de zon onder is", was een grapje he... Nou ja, nu is de grap er helemaal van af... maar té veel en geforceerd sporten is even ongezond als té veel slaap.