Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Had deze medicatie intussen moeten werken? (prednison en deze AB kuur?)

Oke beetje een "moppervraagje" deze maal ;)
Al aardig veel weken , eigenlijk sinds begin dec 2011.
Niets echt raars meende ik en meestal met ineens koorts wacht ik paar dagen af voor ik de HA bezoek. Dit "aanzien" omdat meestal virus is en dan AB niet helpt ;)
Bovendien was duidelijk dat ik besmet was door vriend die in die incubatietijd dezelfde klachten ook had ;)

Dec. bleek toen een urineweginfectie of alsnog niersteen gedoe en kreeg AB kuur. Na 3 dagen nam pijn af en knapte iets op. Verder wel goed gegeten, probiotica enz.

Intussen al ruim 3 weken geheel niet fit ...weekend WEER die erge onderbuikpijn, maandag HA plasje ingeleverd en nu was er aardig ook bloed in urine, maar ernaast hoestte ik me ook suf en had vrij hoge koortspieken.
Vervangende HA besloot me Amoxicilline kuur (1500 mg elke 8 uur) te geven, die werkt als breed spectrum AB voor beiden wel.

Intussen was bronchitis al uitgelopen naar begin longontsteking (ook buikpijn bleef) en kreeg hercontrole.
Andere AB kuur dan maar, dit na meteen bellen met de apotheek. Co-trimoxazol forte 960 2 x daags nu.

Ook deze sloeg niet aan grr!!! Andere HA nu in de praktijk en zag ook wel dat ik flink ziek was...nu moest het toch wel vlot verbeteren met als extra voor 10 dagen Prednison.

Heel vreemd dat ik sinds nu 10 dagen zere tong met blaasjes kreeg, maar nu vriend ineens ook!
Ook NU lijkt beide medicatie niet te helpen..buikpijn weg wel, maar hoest zit vast nog en we voelen ons niet lekker.

Wijze raad graag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn ervaring met bronchitis/longontsteking en AB plus Prednison: ik knap dan wonderbaarlijk snel op. Hooguit 3 dagen en ik voel me minder ziek, nog wel slap maar duidelijk een stuk beter dan ervoor. Heb je zondagavond nog koorts, dan maandag de huisarts bellen voor overleg. Krijg je intussen hoge(re) koorts, andere klachten, of word je benauwder: huisartsenpost bellen. Het moet gewoon minder worden van deze middelen, AB hoort snel te werken (en ja, ik was ook zo iemand die vroeger om de haverklap AB kreeg en waarbij nu bijna niets meer werkt), en Pred hoort ook snel te werken.

Denk toch dat de prednison niet goed werkt,gezien de uitslag in je mond. Misschien ben je wel allergisch voor dat spul.Daarom a.s Maandag toch maar naar de dokter. Beterschap.