wat moeten we doen met lange wachtlijsten voor operaties?

een van mijn vrienden heeft last van aambeien, en uiteindelijk is hij/zij doorverwezen voor operatie.
maar de wachtlijsten zijn zo lang en degene heeft erg veel last van.

1) op welke manier kan ik deze vriend helpen?
2) is er iets te regelen bij de ziekenhuizen om bijv. eerder geoperareerd te worden?
3) heeft u andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

De afdeling zorgbemiddeling van de zorgverzekering van je vriend kan hierin helpen. Er wordt in eerste instantie gekeken naar een ziekenhuis in de regio (dan pas daarbuiten) en de uitkomst van de bemiddeling wordt aan je vriend voorgelegd, waarbij heel duidelijk wordt gesteld dat hij de uiteindelijke keuze maakt. Je vriend kan doorgeven wat hij het belangrijkste vindt in de zoektocht, bijvoorbeeld korte wachtlijst of een specialist met veel ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je/zijn ziektekostenverzekeraar kan bemiddelen: zij kunnen op zoek naar een ziekenhuis met de kortste wachttijd.
12 jaar geleden
Het ziekenhuis bellen en aangeven dat er veel klachten zijn en vragen of de operatie eerder kan.
Zorgverzekeraars willen ook nog wel eens bemiddelen.
Naar de huisarts, misschien kan die de operatie laten vervroegen, of iets tijdelijke tegen de klachten doen, tot de operatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er iets ergs aan de hand is word je wel sneller geholpen hoor.Aambijen is natuurlijk niet zo ernstig,en er zijn er nog zo veel voor die ook veel last hebben, dus het gaat allemaal volgens het rijtje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Foutje,aambeien!
12 jaar geleden
Bemiddeling door je ziektekostenverzekering is de oplossing echter: je verz.mij zal op zoek gaan naar het ziekenhuis waar ze de meest goedkope deal mee gesloten hebben. En dat zal niet altijd het beste ziekenhuis zijn. Overigens kunnen ze een ziekenhuis aanbieden aan de andere kant van het land.