Waar komt deze pijn vandaag? een soort hoofdpijn als ik naar mijn ooghoeken kijk?

Ok ik ga mijn best doen deze vraag duidelijk te stellen, maar het is vrij moeilijk uit te leggen.

Ik ben deze week wat grieperig en had dinsdag 39 graden koorts. Vandaag ben ik al een pak beter maar heb nog steeds last van een verschijnsel waar ik vaker last van heb als ik ziek ben.

Het is een soort van plotse pijn achter mijn ogen / in mijn hoofd, die optreed als ik heel sterk naar boven / onder / links / rechts kijk, zonder mijn hoofd te draaien. Je kan het dus 'naar je ooghoeken kijken' noemen.
Als ik dit doe voel ik een soort van druk en doet het pijn. als ik er mee stop gaat de pijn binnen minder dan een seconde weg. Mijn koorts is al enorm gedaald vandaag (zit nu rond de 37.4) maar de "oogpijn" is er nog steeds als ik op bovenstaande manier 'kijk'.

Ik heb er enkele mensen over aangesproken en ze keken me allen heel raar aan :-).

Iemand dat dit kan verklaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja... http://www.goeievraag.nl/vraag/medicijn-pijn-ogen-links-rechts.298659
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dus het is gewoon de koorts dan. alleen is nu mijn koorts wel over en ik voel me beter, maar de 'oogpijn' blijft als ik scherp links rechts boven of onder kijk ... gewoon afwachten i guess?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een tijdje 'na-ijlen' ja, tenminste, dat is bij mij wel vaak zo als ik er last van heb.
Blijft het zo en/of maak je je zorgen, dan weet je de huisarts te vinden neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker en vast :) het is maar.. ik wil vanavond uitgaan haha. en nu twijfel ik of dat wel zo verstandig is. ach, time will tell :)
bedankt voor de raad
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat is normaal denk ik, ik heb het ook.. Echt heel vervelend.

Het beste antwoord

Da's klassiek als je verkouden bent, en wordt vaak veroorzaakt doordat de holtes deels verstopt zitten.
Domweg uitzieken, en draai niet teveel met je ogen.
Gaat de pijn niet over of wordt ie veel erger, met roodheid van de oogleden plus zwelling, dan is het zaak met de dokter te overleggen, dan zou het oogkasontsteking kunnen zijn. maar dat is heel herkenbaar.
De steken als je je oogspieren inspant als je verkouden bent, zijn echt onschuldig hoewel hinderlijk, al kent blijkbaar niet iedereen het fenomeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb dit verschijnsel alleen als ik een beginnende migraine aanval heb. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval zou kunnen zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een bekend fenomeen ja, alsof er te strakgespannen touwtjes aan je ogen zitten :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een geschiedenis van enorm zware migraine aanvallen gehad in mijn jeugd, met tijdelijke blindheid etc als gevolg maar ik ben er uit gegroeid ... dit zal wel gewoon de griep zijn aangezien de pijn ook maar blijft duren en ik nog steeds geen migraine heb :').