Weet iemand wat dit is?

Ik heb al een tijdje last van mijn mond.
Eigenlijk is het het het tandvlees om een kies.
Alleen wat zo vreemd is is dat ik er maar een paar dagen last van heb en dan weer een week of 2/3 niet.
Elke maand heb ik er ongeveer 3 dagen last van.
En het doet echt heel erg veel pijn.
Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dat het tandvlees ontstoken is. Of het is een aft. Dat is een bultje in je mond die niks kwaad kan maar soms op stomme plekken wel pijn doet. Maar ik adviseer om even langs de tandarts te gaan voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mondhygiëniste is evt een optie om jouw tandvlees te controleren en je adviezen te geven. Tevens reinigt ze dan ook jouw gebit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt het samen met je menstruatie, toevallig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je,je verstandkiezen allemaal al? Daar heb ik ook af en toe last van dat ze doorkomen zeg maar.

Het beste antwoord

het is een zwakke plek in je mond.
probeer het goed schoon te houden met liefst een elektr tandenborstel én gebruik van een waterpik.
dan houdt je dit soort ontstekingsachtige verschijnselen goed onder controle. zwakker tandvlees op die plek.
bij mij geldt dat sinds ik de mondhygiëniste bezoek dit soort verschijnselen verleden tijd is.
zij maakt 3 tot 4x p/jr mijn gebit schoon en zo voorkom ik tandvleesproblemen. gaat echt veel beter! geen last meer.
(mogelijk heb je er een paar dagen per mnd extra last van omdat dan je hormonale huishouding anders is. dit is een aanvullende suggestie, een vermoeden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel voor je antwoord
Ik heb het gelijk geprobeerd
Ik poets nu elke dag heel goed rond die kies (als ik er geen last van heb) en heb vanaf toen geen last meer van de kies

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat er een kleine ruimte zit tussen die kies en de daarnaast gelegen kies of tand. Daar kunnen zich minieme etensrestjes ophopen die vervolgens ervoor zorgen dat het tandvlees op die plek wat gaat ontsteken. Daar heb je dan last van totdat die plak verwijderd wordt of raakt. Dat kán vanzelf gebeuren doordat je bijvoorbeeld op iets stevigs kauwt, maar je kunt het ook met flossen of stoken zelf bewerkstelligen.
Amadea