Wat is keelpijn nou eigenlijk en hoe werkt het?

Ik vroeg me af wat keelpijn precies inhield.. Want ik dacht misschien is het schraal? Ontstoken? Ik weet het echt niet wat er precies aan de hand is als je keelpijn hebt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Keelpijn komt door een ontsteking.

Keelpijn komt meestal door een ontsteking van het keelslijmvlies. De pijn kan ook naar uw hals en oren trekken. Keelpijn gaat vaak samen met verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je keel is erg gevoelig,dus het kan eigenlijk alles zijn.
Schraal, een doge keel, keel ontsteking(daar ben je wel ziek van)te veel roken, verkouden.droge lucht,en zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.
Meestal loopt het met een sisser af,en is het met een x dagen wel weer over.