Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verlam ik tijdens de seks?

Tijdens de sex treed er bij mij een soort verlamming op me armen gaan tintelen en het trekt naar me gezicht vervolgens kan ik me armen niet meer bewegen. Ik ben niet gespannen en totaal niet zenuwachtig weet iemand wat dit misschien kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Lijkt op een vatenprobleem, waarschijnlijk heb je het ook als je bult of allebei je armen omhoog doet, maar dan doe je er meteen wat aan! Naar de huisarts!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het bloed uit je armen verdwijnt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt als hyperventilatie. Ik denk dat je onbewust te diep gaat inademen, waardoor je armen gaan tintelen en je een teveel aan zuurstof in je bloed krijgt. Dit kan ook goed te maken hebben met jouw misselijkheid en je angst om te moeten overgeven. Je zegt dat je niet gespannen bent, maar onbewust reageert jouw lichaam wel heel erg gespannen. Je zou kunnen proberen om voor de sex eerst lekker te ontspannen, bijvoorbeeld door een rustgevende massage, die langzamerhand erotisch wordt. Ik hoop dat dat beter werkt voor jou, want zo is het voor jullie allebei niet leuk :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel voor de reactie en je hebt ook helemaal gelijk. Ik ben er op gaan letten en als ik rustiger adem heb ik nergens last van. Dankjewel voor het advies!
Dit komt vaker voor. Soms na een heftig orgasme, of vlak ervoor, en ik kan me voorstellen dat het dan een soort totale concentratie op je onderlijf is van je lichaam, zodat de rest even minder aan bod komt.
Wat ook zou kunnen, is dat er sprake is van een overmatige vasoconstrictie, dus dat je vaten te veel vernauwen. Heb je hoofdpijn achteraf?
Als je je zorgen maakt: overleg met de huisarts of er naar gekeken moet worden.

Toegevoegd na 24 seconden:
Hm, dat laatste zinnetje geeft een beetje raar effect ;p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding