Ik word sinds 1,5 week telkens al 3 uur nadat ik geslapen heb, alweer moe en ik slaap gewoon 12 uur, hoe kan dit?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ook geen lichamelijke inspanning ofzo, zoals werk

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik weet niet of dit er ook mee te maken heb, maar ik hoor mijn hart vaak gewoon kloppen, niet te snel of te langzaam maar hard

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Hoe het komt kan ik je niet vertellen, maar je huisarts waarschijnlijk wel. Misschien heb je bloedarmoede of iets anders onder de leden, met een bloedonderzoek kan men dit vaststellen.
Maar het kan ook de zgn winter dip zijn. Kom je voldoende buiten, dat geeft namelijk energie.
Persoonlijk vind ik 12 uur slaap behoorlijk veel, maar als jij dat zo gewend bent is het prima natuurlijk. Maar van teveel slapen kan je ook moe worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Naar aanleiding van je aanvulling. Zorg voor beweging overdag, regelmaat in slapen en opstaan en een nuttige invulling van je dag. Van nietsdoen wordt je niet lichamelijk moe, maar je kan er geestelijk doodmoe van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt lichamelijk
Het kan zijn dat je moe wordt omdat je nergens heen hoeft. Normaal ga je meteen in de actie omdat je op een bepaalde tijd op je werk/school moet zijn.

Probeer na het ontbijt iets te doen. Een ochtendwandelingetje in de frisse lucht, of haal alvast de boodschappen. Als je dan thuiskomt, voel je je een stuk beter.

Maar het kan ook zijn dat je een griepje onder de leden hebt, of dat er ergens een ontsteking sluimert.

Mocht het zo blijven, ondanks je actie, ga dan naar de huisarts.
Sterkte en succes.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb je veel stress op het moment? Verdriet of onzekerheid? Dat vreet namelijk ook energie en is dodelijk vermoeiend.
Je hart zit dan figuurlijk in je keel.

Dit naar aanleiding van je toevoeging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed doordacht antwoord. Alles ervan zelf aan den lijve ondervonden. Knok er nog tegen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte, hopelijk heb je steun en hulp van anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zou ik willen dat ik de benen gebroken had. Dan ziet men dat je iets hebt.
Trouwens dank je wel voor je lieve reactie.
12 uur slaap is erg lang, probeer je zelf een ritme aan te meten, niet meer dan 8 á 9 uur slaap op een nacht en als je wakker wordt niet te lang blijven liggen, gewoon onder de douche gaan, ontbijten en je dagelijkse dingen gaan doen! Zorg ervoor dat je niet op de bank blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer dit niet helpt en het moeie gevoel blijft is het verstandig even langs de HA te gaan, misschien iets van bloedarmoede, maar dit kan hij dan voor je uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit eigenlijk al een paar keer gehad en geen bloedarmoede
"gewoon 12 uur" is veel te lang. Je zult dit moeten terugdringen naar 7 á 8 uur, dat is het gezondst. Door te lang slapen kun je allerlei gezondheidskwalen krijgen. Ik zou zeker ook naar de dokter gaan. Verder is lichamelijke inspanning juist wel belangrijk, hierdoor bouw je een conditie op. Gezond is minimaal een half uur per dag ingespannen bewegen.