Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Amandelrestje laten verwijderen of niet?

Ik kamp al een tijdje met keelpijn en heb een amandelrestje (rechts) en vraag mij ernstig af of ik deze toch zou laten verwijderen...

Maar ik vraag mij vooral af hoe zwaar zo'n operatie is, voor de patiënt alsmede voor de arts?

Aangezien de Cytomegalovirus en Adenovirussen positief zijn bij mij in mijn bloed raadde de keelarts mij aan om eventueel dat amandelrestje te laten verwijderen maar hij beloofde mij niet dat mijn keelpijn hierdor zal verbeteren...

Wat denken jullie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Naarmate je ouder wordt is een amandel operatie pijnlijker en zwaarder. Een klein kind is een dagje hangerig en de volgende dag gaat het al beter. Ik heb als 16 jarige een week in het ziekenhuis gelegen (waren wel mijn hele amandelen die er uit moesten maar toch een heel verschil met mijn kinderen later). Ik had altijd keelontsteking en ben na de operatie toen enorm opgeknapt. Ik zou het zeker laten doen. Het is misschien wat lastig en pijnlijk de ingreep (hoewel misschien is een stukje weghalen minder pijnlijk) maar met veel ijsjes kom je er wel doorheen.

Joh, gewoon laten doen, er staat zo veel tegenover, dat je die paar nare dagen zo bent vergeten. Als de dokter er ook achter staat ,wat let je dan? En weet je, alle verhalen van mensen, de had dit de ander had dat,dat moet je zelf ervaren. Bij iedermens is een operatie anders,misschien is het bij jou wel een fluitje van een cent.

Mag ik vragen hoe je aan dat "amandelrestje"komt? Is dat per ongeluk blijven zitten na een amandeloperatie??