Amandelrestje laten verwijderen of niet?

Ik kamp al een tijdje met keelpijn en heb een amandelrestje (rechts) en vraag mij ernstig af of ik deze toch zou laten verwijderen...

Maar ik vraag mij vooral af hoe zwaar zo'n operatie is, voor de patiënt alsmede voor de arts?

Aangezien de Cytomegalovirus en Adenovirussen positief zijn bij mij in mijn bloed raadde de keelarts mij aan om eventueel dat amandelrestje te laten verwijderen maar hij beloofde mij niet dat mijn keelpijn hierdor zal verbeteren...

Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Naarmate je ouder wordt is een amandel operatie pijnlijker en zwaarder. Een klein kind is een dagje hangerig en de volgende dag gaat het al beter. Ik heb als 16 jarige een week in het ziekenhuis gelegen (waren wel mijn hele amandelen die er uit moesten maar toch een heel verschil met mijn kinderen later).
Ik had altijd keelontsteking en ben na de operatie toen enorm opgeknapt. Ik zou het zeker laten doen. Het is misschien wat lastig en pijnlijk de ingreep (hoewel misschien is een stukje weghalen minder pijnlijk) maar met veel ijsjes kom je er wel doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik je aanraad om het te laten uitvoering, wil ik je toch even wijzen op het feit dat het wel een operatie is (weliswaar een kleine) waar de nodige risico's aan verbonden zijn.
Joh, gewoon laten doen,
er staat zo veel tegenover,
dat je die paar nare dagen
zo bent vergeten.
Als de dokter er ook achter
staat ,wat let je dan?
En weet je, alle verhalen van
mensen, de had dit de ander
had dat,dat moet je zelf ervaren.
Bij iedermens is een operatie
anders,misschien is het bij jou
wel een fluitje van een cent.
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je aan dat "amandelrestje"komt? Is dat per ongeluk blijven zitten na een amandeloperatie??