Ik heb de laatste tijd vaak een raar licht gevoel in mijn hoofd. wat is dit? kan iemand mij AUB helpen?

Hoi ik heb vaak een raar licht gevoel in mijn hoofd. Dit gevoel treed op op de meest willekeurige momenten. Het is zo belemmerend dat ik vaak niet meer naar sociale meetings ga (vrienden en feesten) omdat ik gewoon bang ben dat het weer op zal treden en ik flauw zal vallen.
Ik kan gewoon niet meer op mezelf vertrouwen. Normaal heb ik charisma en ben ik sociaal, maar als ik weer zo'n 'aanval' krijg kan me dat allemaal niks meer schelen. Ik word sacherijnig, ben zeer onscherp, alles voelt wazig, en het is alsof mijn brein overschakelt op een soort survival modus, het enige wat ik dan nog wil is gaan liggen, veel fruit eten en slapen.

Wat is dit?????

Ik ben echt bang dat dit op den duur mijn hersenen zal beschadigen! het lijkt mij verschrikkelijk om mijn intelligentie te verliezen en ik heb echt het gevoel dat dit al aan het gebeuren is!!!

ik heb net weer zo'n aanval gehad, en daarom ben ik blij dat er een spelcheck in mijn browser zit want foutloos schrijven lukt me dus ook al niet meer! :S:S mijn IQ gaat gewoon zienderogen achter uit! echt wtf is dit????

het lichthoofdige gevoel gaat ook vaak gepaard met een heel slap trillerig gevoel in mijn benen. echt als of ik ieder moment in kan storten!

misschien ook nuttig om te vermelden is dat ik vaak last heb ik van depressieve gevoelens en pleinvrees. vroeger had ik dit nooit! nu dus wel! ik heb geen idee waar het vandaan komt maar er is gewoon IETS met me aan de hand en ik weet niet wat!!! :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een (te) lage bloeddruk, ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet je wel voldoende? Licht in mijn hoofd, slechte concentratie, trillerige benen en chagrijnig zijn gaat bij mij vaak gepaard met honger.

Antwoorden (3)

Kan je wel mijn vermoedens vertellen, maar ik beperk me tot het aanraden naar je huisarts te gaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Naar aanleiding van je reactie, misschien,hyperventilatie, lage bloeddruk of lage bloedsuiker waarden. Maar alleen een (bloed) onderzoek via je huisarts kan duidelijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ nelly3 wat zijn je vermoedens dan? naar de huisarts ga ik maandag sowieso ;)
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik acht de kans groot dat maandag de diagnose hyperventilatie wordt gesteld, misschien in combinatie met oververmoeidheid.
Het kan te maken hebben met je bloedsuiker, dat niet op peil is en meestal speelt stress ook mee, waardoor je bloeddruk hogere waarde heeft dan normaal!

Het beste is om met je verhaal naar de huisarts te gaan en eventueel een paar testjes te doen.

Even bloeddruk laten meten!
Cholesterol laten controleren
Bloedsuikerwaarde laten controleren.

Meestal moet je dan even bloed laten afnemen, en na ca 4 werkdagen weet je meer!

Wat je zelf kunt doen is gaan sporten, voldoende slapen, goed en verantwoord eten en stress zien te vermijden!

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
De klachten kunnen wijzen op diabetes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk geef je zelf al antwoord op je vraag.
even het volgende, ik heb al jaren last van trillingen
hoofdpijn bibbers in m,n benen,en ook angst aanvallen
dan durf ik niets meer, herken je dit?
Ik werd het zo spuugzat dat ik na lange tijd naar
de dokter ben gegaan,en toen heb ik medicatie
gekregen,en nu? het gaat toppie.
Dus een goede raad van mij, laat er zo snel
mogenlijk naar kijken, dit gaat echt niet uit
zich.zelf over.
Dus zo snel mogenlijk naar de dokter.
Doen!!!