In de wintermaanden heb ik vaak ontzettende jeuk. In de zomermaanden niet. Hoe kan dat?

Als het weer kouder wordt dan begin ik een onbeheersbare jeuk te krijgen. Vooral als ik warm douche of in bed lig. In de zomermaanden heb ik hier helemaal geen last van. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
douchen met olie, vervolgens droogdeppen in plaats van wrijven, daarna insmeren met HDH, dit werkt prima bij een droge huid en langer dan gewone bodylotion.

Antwoorden (4)

Droogte, de lucht is droger door cv. insmeren met bodylotion helpt wel iets

Toegevoegd na 2 uur:
Ook jezelf goed afdrogen voor je je insmeert,water droogt ook uit
12 jaar geleden
Waarschijnlijk droogt je huid uit door de droge lucht. Na het douchen goed invetten helpt, vooral als je de bodylotion op een vochtige huid smeert. Probeer ook niet zo heet te douchen, van heet water droogt je huid ook uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik hetzelfde probleem: vooral na het douchen en soms onder de dekens krijg ik extreme jeuk aan mijn benen. Het helpt om ze na het douchen te spoelen onder ijskoud water. Vreemd genoeg krijg ik meer jeuk als ik smeer wanneer mijn huid nog niet goed droog is? Mijn benen moeten na het douchen zo snel mogelijk droog zijn, en pas daarna kan ik ze insmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt het juist goed als ik mijn benen insmeer als ze nog een beetje nat zijn. Zo zie je, iedereen moet een beetje voor zichzelf uitzoeken wat het beste werkt.
Gebruik een douche-olie. B.v. van DA of Nivea. Is niet zo duur en je huid droogt hier niet van uit. Nog beter dan bodylotion is olie. Er zijn speciale olies te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de winter is de huid droger en brozer en daardoor ontstaat jeuk. Het wordt mede veroorzaakt door temperatuurverschillen. Buiten is het kou, binnen warm door de verwarming. Droge lucht door cv kan de klachten verhogen. Zelf heb ik in de winter ook meer last van jeuk en droge huid. Insmeren met body lotion of handcreme helpt goed. Het is goed voor de huid en gaat de jeuk tegen.