Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Op tijd naar bed gaan en gezond en regelmatig eten. Als je moe bent ga een wandeling maken, of op een andere manier bewegen. Als je eenmaal gaat zitten wordt de vermoeidheid erger. Zorg verder tijdens je pauze momenten dat je goed tot rust komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je gezicht eens met koud water dat wil nog weleens helpen en natuurlijk frisse lucht.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
4 uur, cup a soup!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dagen die voor zes uur beginnen en altijd pas na tienen afgerond kunnen worden, ben ik helaas maar al te bekend met dit probleem. Het beste is even naar buiten ; een ommetje maken, wat boodschappen doen, eten voorbereiden, even wat werken, douchen zelfs, in elk geval NIET voor de teevee gaan zitten hangen, want dan val ik onherroepelijk (bijna) in slaap en kan nauwelijks mijn ogen open houden, en wet ik niet waar ik de energie voor het avondeten klaarmaken nog vandaan moet trekken.

Als er veel tijd zit tussen de lunch en het avondeten, kan het ook een goed idee zijn een licht tussendoortje te eten, maar NIET met teveel suiker er in, want dan komt de klap een uurtje later dubbel zo hard aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Vooral dat 'ommetje maken', dat wilde ik ook zeggen. Even frisse lucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ idd geen suikerrijk hapje want dan daalt je suikerspiegel daarna weer enorm.
Hiervoor is het middagdutje is uitgevonden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik zou aanraden om 's middags een uurtje, max 1.5 uur te gaan slapen. In de warme landen waar men siesta houdt, wordt dit dagelijks gedaan. Dit is zelfs gezonder dan onze Nederlandse gewoonte: doorgaan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. We kunnen hier zelfs veel stress en onrust mee voorkomen.
Als je geen tijd hebt om te gaan slapen, maak dan een ommetje of ga even iets doen wat je leuk vind. Dat zorgt ervoor dat je niet inzakt. Als je dat niet erg vind, ga dan lekker zitten met een kop thee/koffie en neem je half uurtje rust. Kan helemaal geen kwaad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energy drink! Niet gezond, wel lekker! En je krijgt er ook echt energie van! Een stevige bak koffie kan natuurlijk ook of idd een plens water in je gezicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig om wat meer te bewegen in de buitenlucht. dat helpt vaak welbij mij maar misschien helt dat ook bij jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding