Wat is een goede oefening voor de rugspieren, met name voor de onderrug (gezien pijn in de onderrug)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Meike2 waar zit die pijn onder in je rug? Mijn rugpijn zat ongeveer 3 a 4 centimeter boven mijn bips.
Ging elke dag naar het zwembad, dan stond ik voor de jetstraem om de pijn weg te stralen. Sinds vorig jaar sept drink ik geen melk meer en geen roomboter op mijn brood,(geen kaas) roomboter vervangen door plantaardige boter,en melk door rechts draaiend melkzuur te drinken, en mijn pijn is vrijwel nihil. Misschien herken je iets van wat ik heb gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij zit het ook ongeveer daar, tussen 4e en 5e ruggewervel. Nou gebruik ik al heel lang geen zuivel meer, enkel een eitje zo nu en dan. Die tip had ik ook al gekregen. Het is ook een hele tijd weggeweest door speciale rugtherapie via een apparaat, maar gezien de kosten kan ik dit niet meer doen.

Het beste antwoord

Advies van de neuroloog na mijn hernia operatie.
Plat op bed, eerst je linker been langzaam om hoog
10x dan je andere been.
Volgende, 10x knieen optrekken lichaam recht houden
en je benen naar links en dan naar recht 10x
Dit doe je 3a4x per dag, het is niet zo dat dit met
een dag helpt hoor, het heeft meer met de regelmaat
te maken, ik doe dit al 4 jaar en helpt mij geweldig.
Als ik eens een weekje overslaat dan merk ik dat
gelijk.
Succes en sterkte met je rug.

Toegevoegd na 42 minuten:
Niets forseren hoor.
Alles rustig aan
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je bij de eerste oefening dat je de benen gestrekt moet houden?
De 2e oefening: hoe hoog moeten de knieen omhoog? Je billen moeten op de grond blijven?

Andere antwoorden (4)

Paardrijden, zwemmen, en (misschien klinkt dit gek!!) buikspieroefeningen!! Vaak krijg je pijn in je onderrug, omdat je buik 'hangt'.
Je kunt het beste een soort 'korset' van spieren rondom aantrainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit weer een andere oefening aanbevolen gekregen. Op je rug gaan liggen met je knieën opgetrokken en je tenen onder de verwarmingsradiator (of een kast). Dan met GESTREKTE RUG en je armen over elkaar je bovenlichaam omhoog trekken. Dit 7 tot 10 keer, elke dag. Krijg je enorm sterke rugspieren van en de pijn verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Voor beginnende oefeningen
wel heftig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze ga ik proberen als het allemaal als ik sterker in de rug ben geworden. Voor nu is hij te zwaar, krijg mezelf niet omhoog man, maar het lijkt me wel een goeie!
Geen oefeningen doen want er is mogelijkheid om te meer pijn zou hebben en niet bewegen meer want mischien er is een laagje tussen twee wervelen niet meer aanwezig zijn en dat veroorzaakt veel pijn met bewegen of mischien er is een wervel beetje uit van je wervelkoloom daarom consulteer je huisarts voor rontgen maken en met zijn of haar verwijsbrief naar fysioterapie

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb ook deze symptoom en ik kreeg rugpijn sinds ik een jonge meisje was want mijn rug is niet honderd procent verticaal rug en kreeg ik meer pijn in winter seizoen dan in zomer en ik probeerde veel oefeningen in fysiotherapiepraktijk maar het luikt niet en ik kreeg soms meer pijn dan vroeger en ik heb nog steeds pijn in mijn onderrug maar u moet snel afvallen want het zware gewicht stijgt de pijn op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gaan roeien. Dat zou ik doen op zo'n roeimachine, dan kan je zelf alles instellen