waar komt die constante spierpijn vandaan?

Sinds mijn ongeval vier jaar terug heb ik bij momenten overal pijn. De pijn verergert niet zozeer bij het bewegen, wel als ik op mijn spieren druk. Tegelijk voel ik een rare soort tinteling in mijn onderste halswervel (die wervel die zo wat uitsteekt bij iedereen, soms ook "levensknobbel" genoemd).
Het is niet altijd, soms wordt het erger, soms voel ik bijna niets. Warmte doet goed, koude maakt het erger. Vandaag was het bv. heel erg omdat ik de hele tijd buiten gewerkt heb. Op een bepaald moment moest ik iets omhoog houden en kon dit niet volhouden door de pijn in mijn vingers.
Vaak heb ik ook een stijfheid, of kan ik bijna niet gaan 's ochtends omdat mijn voeten zo'n pijn doen. In de loop van de dag, als ik meer beweeg, betert dit wel. Soms krijg ik ook krampen, bv. mijn teen die tijdens de yoga plots in een kramp gaat, of mijn hand die bij het schrijven plots verkrampt.
Mijn dokter zegt dat dit gewoon ook met ouder worden te maken heeft, maar dat lijkt me gek. Hij verwees mij naar de kine, dat doet wel deugd op het moment zelf maar genezen doet de behandeling me niet eerlijk gezegd
Iemand een tip?

1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat of wie is de kine?
liveisgreat
12 jaar geleden
kinesist

Het beste antwoord

google eens op fibromyalgie, ben geen dokter maar heb het zelf en het lijkt er veel op. sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb gegoogled, idd, het lijkt er sterk op. welk soort dokter (specialist)moet ik hiervoor raadplegen? mijn huisarts zegt dat fibro een modewoord is, iets waar je als dokter niet veel mee kan. Plus "is er toch niets aan te doen" zegt hij. Ondertussen heb ik van iemand vernomen dat ze invalide is door fibro maar dat begrijp ik ook niet goed. Uit de bronnen verneem ik dat de ziekte niet progressief evolueert, dus begrijp ik niet hoe je daar nu zo kan onder gebukt gaan dat je invalide bent? volgens mij heeft de dame in kwestie dan ook iets anders, één of andere spierziekte.
ik sluit de vraag wel, maar reageren kan nog dus hopelijk zie je het zitten om me wat meer info te geven (dus over het soort dokter dat je aanraadt bedoel ik).

Andere antwoorden (1)

Het lijkt toch op een beknelling van een zenuw.
Natuurlijk kan spierpijn ook te maken hebben met
ouder worden, kijk maar naar die oudjes die s,morgens
bijna niet uit bed kunnen komen.
Ik denk als je,je nek goed warm houd dat je al een
stukje verder bent.
Ik zelf heeft veel baat bij zo,n pittezak, die warm je
in de magnetron(zijn te koop bij gezondheids winkels)
en die leg je s,avonds lekker in je nek.
Zou eens aan mijn dokter vragen of je magnesium
mag slikken, dat wil voor spierpijn nog wel eens helpen.
En verder misschien elke avond een lekker warm bad
of douche,je moet even uitproberen waar je e.v.t.
baat bij heb.
Sterkte.