Mijn ogen trillen de laatste tijd een beetje. Hoe komt dit?

Mijn ogen trillen sinds een week een beetje. Kan dit komen doordat ik de laatste tijd laat naar bed ben geweest en veel naar het schermpje van mijn blackberry heb gestaard? En gaat het nog weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is (waarschijnlijk) echt niet erg.
Ik heb dit zelf ook weleens.
Het kan vervelend zijn en het was bij mij ook zichtbaar.
Ik heb het iets meer dan een week gehad, daarna ging het gewoon vanzelf weg.

Antwoorden (5)

denk niet dat het je ogen zijn maar een zenuwtrekje in je ooglid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, (over)vermoeidheid kan beslist een oorzaak zijn voor trillende oogleden. En als die vermoeidheid de oorzaak is, gaat het euvel vanzelf over als je meer rust (neemt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Dan zal ik vanavond eens vroeg naar bed gaan;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel verstandig! Slaap lekker!
Heb ik ook in men linkeroog. Vermoeidheid, stress of vitamine tekort. Is niets erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tic is een snelle onwillekeurig samentrekking van een spier of spiergroep, waar men geen controle over heeft. Tics komen vaak in het gezicht voor. Het is vaak een spier rond het oog die samentrekt. De onwillekeurige spiersamentrekkingen van het ooglid duren meestal slechts enkele seconden. Het kan een vervelend gevoel zijn. De vraag is natuurlijk of er soms iets mis is met de ogen. In het algemeen is er echter geen reden tot ongerustheid, want een trillend ooglid is vrijwel altijd een onbelangrijke aandoening. Het is een heel gewoon verschijnsel en kan ontstaan door vermoeidheid of optreden onder stress. Meestal hoef je er niets aan te laten doen. Als de tics erg hinderlijk worden, wordt meestal alleen aangeraden spanning zoveel mogelijk te vermijden, en voldoende nachtrust te nemen. Soms wil het zachtjes masseren van het ooglid helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook veroorzaakt worden door magnesium tekort