Waarom eerst snuiten bij een bloedneus?

Als je een bloedneus hebt, moet je eerst snuiten voordat je 10min je neus dicht knijpt. Waarom is dat zo belangrijk? Waarom 'moet' dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Neusbloedingen zijn vaak heftig, waardoor er veel bloed vrijkomt. Dat veroorzaakt stolsels, die de bloeding in stand houden. Door te snuiten raak je die stolsels kwijt waardoor de kans groter is dat de bloeding stopt.