hoe kom ik het snelst van mijn jumper knees af?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Springersknie

ik heb deze blessure en wil heel graag weer sporten, dokter vertelde dat ik 4 weken rust moest hebben, er zitten nu 3 weken op, maar rustig springen lukt al zelfs niet...
zijn er mensen hier met ervaring met deze blessures, en is het eigenlijk mogelijk voor mij om ooit weer vol uit te basketballen?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Door gewoon het advies van de dokter op te volgen. Als je je knie nu weer gaat belasten wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de dokter duidelijk uitgelegt wat, rust houden, inhoud? Want dat is wel belangrijk om te weten. Mag je bv fietsen of lang lopen.
Ga nog eens langs bij je huisarts en vertel dat je nog geen of weinig verbetering merkt.
Beter nu nog wat langer rust houden dan straks niet meer kunnen basketballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jumpers knee is zeer hardnekkig, eigenlijk een contra-indicatie voor top basketball. Op lager niveau kan je wel weer spelen, maar je zult eerst redelijk pijnvrij moeten zijn. Patellabandjes kunnen dan helpen te voorkomen dat je tijdens het spel pijn krijgt.