Ik heb heel erg spierpijn van het sporten. Vooral ook in mijn buik. Is het normaal dat je bij het urineren dan heel veel pijn in je buik hebt?

Tijdens het urineren voelt het niet als een blaasontsteking, deze heb ik vaker gehad. Het voelt een beetje alsof er van alles samentrekt binnen in mijn buik, ook erge steken (moeilijk uit te leggen). Het is in mijn gehele buik. Heel erg naar.
Ik wil eerst even afwachten met een huisarts bezoek of het na de 3e dag na het sporten nog steeds is, dan zijn de spierpijn klachten meestal verminderd. Dus ik dacht ik stel hier even deze vraag, misschien is het wel een bekende klacht bij buikspierpijn?

P.s ik ben een vrouw.

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Weet jij heel erg zeker dat dit van het sporten is ? Het is namelijk absoluut geen normale plaats om spierpijn te hebben, al helemaal niet bij het plassen, hoe heftig je met het sporten ook eventueel tekeer gaat met een ongetraind lichaam.
Als dit aanhoudt met een dagje rust, zou ik zeer beslist zo snel mogelijk even bij de huisarts langs om in elk geval allerlei andere mogelijkheden (en dat zijn er nogal wat in de onderbuik) uit te laten sluiten.

Jezelf vertellen dat het wel spierpijn zou zijn (welke spieren zou je zo hard getraind moeten hebben dan ? Je blaas ? Je bekkenbodem ?) kan natuurlijk heel erg goed totaal andere klachten maskeren, die je ook zonder sporten gehad zou hebben.

Niet mee rond blijven lopen dus, zeker niet langer dan dit weekend, want er kunnen een paar vrij ernstige aandoeningen aan ten grondslag liggen waar je niet mee wilt wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt heftig ben ik niet tekeer gegaan, het is logisch dat ik heel veel spierpijn heb. Na zolang (jaren) niks gedaan te hebben. Het buikspierkwartiertje in de sportschool heeft me heel veel spierpijn in mijn buik opgeleverd.
Dit is nu dus de 3e dag, maandag ga ik beslist naar de huisarts. Ik ben door jullie overtuigd dat dit niet normaal is, en het niet bij spierpijn hoort. Heel erg bedankt hiervoor.
+ van mij.

Andere antwoorden (2)

Ik zou in ieder geval minder intensief sporten en dit aan de huusarts voorleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spierpijn in je buik is niet raar.
Lage spierpijn kan te maken hebben met de aanhechting van die spieren bij het schaambeen.

Maar:
Dat hoor je niet te voelen bij het plassen.
Dat heeft niets meer met spierpijn te maken.

Veel vormen van pijn zijn moeilijker te verklaren. Dit geldt voor pijn in de geslachtsorganen, de onderbuik, de blaas, de lies of het gebied rond de anus. Vaak straalt de pijn uit naar een van deze gebieden.

Als je plotseling pijn krijgt op een van deze plekken dan moet je snel naar de huisarts gaan. Als de pijn langzaam erger wordt en langer duurt dan zal dat je leven sterk gaan beïnvloeden.

Pijnstillers kunnen verlichting bieden, maar doen niets aan de onderliggende oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, bedankt voor je antwoord. Dat word maandag naar de dokter als de klachten er nog steeds zijn. Het is trouwens niet alleen in mijn onderbuik, ook mijn bovenbuik doet pijn bij het plassen.
Ik heb zelf vandaag ook nog op internet gezocht, maar niks kunnen vinden over spierpijn en pijn bij plassen.
Zelf maakte ik mij niet direct zorgen, omdat je bij het plassen spieren gebruikt, en ik gewoon erge spierpijn heb (door het buikspierkwartiertje in de sportschool).
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. +je van mij.