Wie kan mij een vertrouwd adres geven van propolis? Ik ben nl al gewaarschuwt voor fake en extreme verdunningen. Ik wil het gebruiken als antibioticum

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik gebruik regelmatig propolis tinctuur, voornamelijk uitwendig, op open eczeemplekjes. Het vormt een taai en desinfecterend laagje op de huid. De alcohol bijt wel even in die wondjes maar daarna is de pijn weg en het wondje beschermd.

Er zullen wel meer leveranciers zijn maar de kwaliteit van de tinctuur (zie onderstaande url) is goed geconcentreerd. Verder zijn de spullen die ik er weleens bestel ook uitstekend van kwaliteit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die tinctuur is verdund overigens ook inwendig te gebruiken of om de mond te spoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Medicijnen moet je bij de huisarts halen. Zelf experimenteren is gevaarlijk:
A. Je weet de dosis niet goed
B. Je weet überhaupt niet wat je krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je jezelf goed moet informeren, of het om reguliere of alternatieve geneeskunde gaat evenals bij zelfzorg of (huis)artsenzorg. Voor een paracetamol hoef je niet naar de huisarts en voor een kopje kruidenthee ook niet. Voor andere middelen weer wel maar het is in alle gevallen wel goed om te weten wat je naar binnen kiepert.
Propolis is in elke verdunning flauwekul. Je betaald een flink bedrag en het helpt je niets. Zie onderstaande objectieve bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waarvoor je het gebruikt. Propolis is een natuurproduct waarvan de antibacteriële eigenschappen absoluut wel erkend worden. Nadeel van natuurproducten is dat ze niet altijd dezelfde samenstelling hebben. Waar ik het voor gebruik werkt het prima. Overigens slaat die antikwakman in zijn artikel de plank heel erg mis over wat de EFSA zegt over vitamine C, samen met de Consumentenbond. Maar ja, napraten kost minder tijd dan zelf de stukken lezen, niet waar?