Ik slik nu 100 mg (2x daags 50) fluvoxamine en 50 mg (1x daags s'avonds )seroquel. Ik wil zelf abouwen, hoe kan ik dat het beste doen?

Ben namelijk constant ziekerig/ grieperig. Kan daar geen verklaringen voor vinden, behalve bijwerkingen van deze medicatie. Heb deze medicatie ook in hoeveelheden van 400 mg gehad, maar toen waren mijn klachten wel minder (?). De huisarts laat het in het midden, dus ik wil zelf afbouwen. Hoe kan ik dat het beste doen en zal dit helpen tegen het zieke gevoel in mijn lichaam (als de troep er op lange termijn helemaal uit is?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Niet. Dit moet je echt in overleg met je huisarts doen. Maak een afspraak en leg uit dat je wil afbouwen en waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer 200 mg en probeer tevens een alternatief homeopatisch middel te zoeken. Of als er een bij jou in de buurt is, een acupuncturist. Die zet de juiste naalden op de juiste plekken zodat je meestal snel beter wordt. Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht advies dit zijn geneesmiddelen die je echt onder begeleiding moet afbouwen, het in hevigheid terug keren van de klachten komt vaak voor.
Spreek uit eigen ervaring, ik ging door een hel. Niet zelf doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal met nelly en jaap eens
Je geeft aan dat je zelf de keuze hebt gemaakt te willen afbouwen (iets waar je natuurlijk het volste recht toe hebt). Mijn persoonlijke ervaring (en de ervaring van een tiental mensen in mijn directe omgeving en honderden mensen op internet) is dat de ontwenningsverschijnselen die veroorzaakt worden door het stoppen met SSRI's (waarvan fluvoxamine er 1 is) vrij snel verdwijnen wanneer je 100 mg 5-HTP (1 a 2 maal daags) neemt als vervanging voor de SSRI.

Een typisch ontwenningsverschijnsel bij het stoppen met SSRI's is het gevoel een soort stroomstoten door je hoofd te krijgen. Het grieperige gevoel wat je beschrijft is veel voorkomend bij antipsychotica zoals Seroquel. 50 mg is een vrij lage dosering. De ontwenningsverschijnselen zijn meestal binnen een aantal dagen tot een week verdwenen.

5-HTP is een natuurlijke stof en een directe precursor voor serotonine (d.w.z.: het lichaam zet 5-HTP om in serotonine). Serotonine is de neurotransmitter waar SSRI's invloed op hebben en de ontwenningsverschijnselen na het stoppen met SSRI's worden veroorzaakt door een tekort aan serotonine.

Let op: Het is niet de bedoeling om fluvoxamine en 5-HTP te combineren.

Voor alle duidelijkheid: Ik ben GEEN arts en dit is dus ook GEEN medisch advies. Ik respecteer alleen dat jij, als persoon, het volste recht hebt om te willen afbouwen. Ik geef alleen mijn persoonlijke ervaringen aan (en de ervaringen die ik van mensen in mijn directe omgeving te horen heb gekregen) in de hoop dat je er iets aan hebt. Dat is per slot van rekening je vraag.