Hernia! Hoe lang kan dat duren?

Hoe lang kan je last hebben van een hernia? Ik loop er al 5 weken mee en doe voorzichtig aan en til niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.2K

Antwoorden (7)

Een hernia is chronisch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hernia

veel plezier met lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hernia is zeker neit chronisch en gaat met rust in combinatie met bewegen over.
en dan hier gewoon een Nederlandse link met info:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een vriend van mij was het eerst 6 weken afwachten,daarna moest hij een neuroloog raadplegen.
fremar
12 jaar geleden
De pijn kan een tijdje overgaan maar een hernia gaat nooit weg, mijn vader heeft al een aantal jaren een hernia. hij laat regelmatig zijn zenuwen in zijn rug stilleggen. maar zoals ik al zij het gaat nooit over, maar je kan wel tijden hebben dat je er geen last van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het 2 X gehad, maar moet altijd uitkijken wat je doet.
mn, schoonzuster was aan een hernia geopereerd, daarna nog geen of weinig verbetering, en ziekenhuis in en uit.
toen kreeg ze te horen dat ze er maar mee moest leren leven.
ze kon haast niet zitten en liggen, via een collega kreeg ze een adres in den haag.
ene sickesz, een giropractor, afspraak gemaakt daar, en na 4 behandelingen sport en werkt ze weer, geen pijn en nergens geen last meer van.
altijd het proberen waard, maar er echt vanaf komen, nee, niet echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herniaklachten gaan meestal vanzelf weer over. Na zes tot twaalf weken kunt u weer dezelfde activiteiten verrichten als daarvoor. Als je echter eenmaal een hernia hebt gehad, kunnen de klachten terugkomen.

Als de klachten snel toenemen of na ongeveer zes weken niet of nog onvoldoende zijn afgenomen, kan verwijzing naar een specialist worden overwogen. Dan zal beoordeeld worden of een operatie kans op verbetering biedt. Hoe de klachten verlopen met of zonder operatie is niet goed te voorspellen.

Ik kan je wel vertellen dat ik al jaren verschillende hernia's heb, die af en toe terug klachten geven. Tot hiertoe gaat de pijn na een tijd nog altijd over met het nemen van ontstekingsremmers (Brufen e.d.). Bij onze schoonzoon echter hielp niets meer. Hij kon dus niet anders dan zich later opereren, maar is daar inmiddels prima van hersteld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt!
Hoelang je last kunt hebben van een hernia is afhankelijk hoelang je met de klachten loopt. Jij hebt 5 weken last dus de kans op spontaan herstel is heel groot. Het is belangrijk goed naar je lichaam te luisteren. Bewegen is heel belangrijk zodat de spieren weer in vorm komen en hun werk weer doen zodat je zenuw weer kan herstellen. Hoe langer je met een hernia loopt des te langer duurt het herstel. Ik loop er nu zelf ruim 2 jaar mee. De neuroloog zei mij dat de kans op spontaan herstel niet meer mogelijk was dus hij wilde mij opereren. Ik heb dit geweigerd en een goede fysiotherapeut gezocht. deze heeft mij gezegd dat herstel mogelijk is maar je er dezelfde tijd voor uit moet trekken dan dat de klachten duren. En goed luisteren. ik moet nu met de basis der basis beginnen dus de meest simpele oefeningen om de kleinste spieren aan te laten sterken. Lange weg maar wel met goede hoop. Omdat ik er vatbaar voor bent moet ik wel blijven sporten en dit geldt voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt voor de tip