Iemand voortdurend ziekerig gevoeld door antipsychotica?

Slik nu 6 jaar 100 mg fluvoxamine en 50 mg seroquel en ben telkens slecht te pas. Extreem moe en ziekerig

Toegevoegd na 1 uur:
update: Ben al bij een huisarts geweest en het bloed was goed. In de bijsluiter staat dat er kans is op koortsklachten, maar ik heb het continu. Donderdag ga ik naar en internist; ook vandaag voel ik me slecht, telkens rillingen door mijn lijf, griepgevoel, koud/warm/koud. En dat gaat nu al een jaar zo. Hoop gewoon dat het aan de medicijnen ligt, want dan kan er tenminste iets aan veranderd worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb seroquel 200mg in combinatie met mijn anti-epileptica geslikt en had voornamelijk in het begin last van moeheid. Ik zag dat je al 6 jaar slikt. Misschien ligt het aan het langdurige gebruik. Het is lastig te zeggen natuurlijk. Ik weet van meerdere mensen die seroquel slikken dat het vrij "normaal" is dat je er duf van word. Met name de QR versie die ikzelf nooit heb gebruikt.
Kzou het voorleggen aan degene die je medicatie voorschrijft. Succes ermee.

Antwoorden (3)

Bijwerkingen van dergelijke medicijnen zijn bij vrijwel iedereen anders. Het kan goed zijn dat je je daardoor dus moe en ziekerig voelt.

Heb je dit nooit met je behandelaar besproken?
Dan zou ik dat gauw gaan doen. Misschien kan er een andere combinatie/ hoeveelheid gevonden worden waardoor je je er beter bij voelt.

Daarnaast is het slim om andere oorzaken uit te sluiten. Dus even naar de huisarts om bloed te laten prikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Ik ken iemand die nu zo'n 7 jaar Risperdal (risperidone) slikt, en die regelmatig last heeft van hartkloppingen, pijn op de borst, maar ook tijden van extreme moeheid. Het is niet altijd, het komt in vlagen. Deze persoon is al vele malen door de mangel gehaald -ook op de spoedpost-, en is verder kerngezond. Het kan dus inderdaad een bijwerking zijn van de medicijnen.

Veel antipsychotica zijn nog betrekkelijk nieuw op de markt voor farmaceutische begrippen, daarom is het ook altijd belangrijk om de bijsluiter te lezen, al gebruik je het al heel lang. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is zal deze in de bijsluiter vermeld worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou deze klachten trouwens wel even met een arts of degene die deze medicijnen voorschrijft bespreken. het wil nl niet zeggen dat dit bij jouw ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bijwerkingen van antipsychotica is voor iedereen weer anders. Maar er zijn ook verschillende soorten. Misschien is het de combinatie van die 2? Mijn dochter slikt seroquel en heeft nergens last van. Mijn zoon slikt risperdal en heeft ook nergens last van. Ik zou gewoon kijken of je wat anders kan proberen.