Als ik sport of ren krijg ik last van een spier (of pees, ik weet nooit welke van de 2), weet iemand welke spier/pees dat is?(linkerzijkant onderbeen)

En dan voel ik de pijn bij mijn rechterbeen, aan de linkerzijkant, net boven mn enkel en dan naar boven toe. als je je voet strekt zie je (of ik in ieder geval) ook iets lopen. Ik ga gewoon door met sporten, maar ik krijg wel telkens het gevoel dat ik het heel erg forceer. Van welke spier/pees kan ik last hebben en is jet erg als ik dan doorsport of moet ik een dokter/fysio opzoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien heb je een verkeerde houding tijdens het sporten, en belast je daardoor je rechterbeen teveel, en heb je links geen last. Als je onder leiding van iemand sport, dan zou je kunnen vragen of ze eens op je letten terwijl je bezig bent. En natuurlijk kun je het ook vragen aan medesporters.

Of het erg is, dat je doorsport, is ook al moeilijk vast te stellen. Zo op het eerste gezicht lijkt mij, dat je klachten niet zo ernstig zijn, dat je de sport ervoor laat liggen of niet kunt sporten. Zelfde geldt voor de gang naar de fysio of huisarts. Als het je echt belemmert in het sporten en zeker als je er minder door functioneert in het dagelijks leven (school of werk) ga dan eens langs de huisarts.
Hij kan je in ieder geval goed adviseren, en je ook vertellen wat de mogelijke oorzaak en oplossing is.

Forceer het niet, d.w.z. stop in ieder geval tijdelijk met sporten als je het gevoel hebt dat de pijn steeds erger wordt, en ga naar je huisarts.
Succes!