Harde opgezette plek. Wat kan het zijn?

Zie afbeelding. Precies op aangewezen plek voelt het hard en opgezet aan. Doet pijn als je erop drukt. Ben benieuwd naar suggesties van GV-ers.

Ben er al mee naar huisarts geweest en ga er deze week weer naar toe. Dus antwoorden van 'ga naar de huisarts' e.d. achterwege laten. Dat kan ik zelf ook bedenken.

Vertel liever ervaringen of suggesties.

Meest bevredigend antwoord krijgt natuurlijk 10 punten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry van de blote foto, absoluut niet seksistisch bedoeld, puur voor de duidelijkheid.

Toegevoegd na 25 minuten:
Eigenlijk moet het pijltje een millimeter naar rechts en een millimeter naar onderen. Het is op het zachte gedeelte tussen de ribbenkast.

Zo handig ben ik niet met fotobewerking, sorry.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zei de huisarts ervan toen je daar was?
Ritsuka
12 jaar geleden
als je het pijltje erin hebt kunnen zetten, kon je ook wel even een zwart balkje over de borsten doen, is iets netter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg het niet voor elkaar de vraag te lezen en ben het al zeker een tijdje aan het proberen. Snap er niks van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No offense maar heb niet het gevoel dat jij dat op die foto bent. De foto lijkt wel een modellenfoto (mooi licht gave huid etc)
Bijna niemand zou zomaar een naakt foto van zichzelf op GV zetten. Hoe lelijk of mooi deze foto ook is. Het plekje is dan ook totaal niet goed te zien.
Als het echt waar is wat je zegt denk ik dat je er beter aandeed geen random naaktfoto te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou nou werkelijk van alles kunnen zijn,mensen hier kunnen alleen maar gaan zitten raden.
Je wil niet horen:naar de huisarts,maar het enige zinvolle wat je kunt doen is terug gaan en afwachten.
Maar dat is toch al het plan?
Ritsuka
12 jaar geleden
@Fantasia: waarom zou de vraagsteller een eigen foto hier neerzetten? Dit is gewoon als voorbeeld om aan te wijzen waar de plek zich bevind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ik geloof niet dat de foto van vraagsteller zelf is,is gewoon als voorbeeld genomen.
Lijkt me.
Ik vindt het wel onnodig geplaatst,de foto voegt echt niets toe aan de vraag.
Bij harde opgezette plek,kan iedereen zich wel voorstellen wat er zo'n beetje bedoelt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee! Dat is niet mijn eigen foto. En ja een zwart balkje over de borsten was een goed idee geweest. Ik ga kijken of ik het nog kan veranderen. Sorry voor de visuele overlast. De vorige keer zei de huisarts dat het een galsteen kon zijn. Ik heb toen medicijnen gekregen. Weet niet meer hoe het heet, maar ik werd er goed beroerd van.
Toen was het alleen nog maar een pijnlijke plek dat uitstraalde naar mijn rug. Maar nu zit er echt een pijnlijke harde bobbel. Eigenlijk moet het pijltje een millimeter naar rechts en een millimeter naar onderen. Het is op het zachte gedeelte tussen de ribbenkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraag blijkt in ieder geval niet dat het de vrager zelf NIET is. Ik vind het verder niet een groot probleem maar wel wil ik graag benadrukken dat ik het werkelijk niet inzie wat de foto nou eigenlijk toevoegt. Ik zie deze meer als afleidend.
Maar daar ieder zijn eigen mening over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok ik begrijp het. Een zwarte streep was inderdaad misschien wat handiger geweest.
Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis gelukt! Zwarte streep. Snel he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry iedereen voor het visuele ongemak. Vooral Mr Tomaat. Of moet ik de zwarte streep weer weghalen voor je ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow!Dat heb je snel gedaan!^^
Ritsuka
12 jaar geleden
netjes gedaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met hulp van (..) hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hilarisch wat die foto allemaal teweeg breng hier.... @Dirkje0643...een simpel "de zachte plek/holte precies onder mijn borstbeen" (want die hebben we allemaal) had volstaan denk....LoL ;-)

Antwoorden (6)

Misschien is het iets van een harde spier ofzo. Misschien ook niet om je druk over te maken. Als je toch al naarde huisarts gaat moet je er zeker geen probleem van maken want het kpmt vast wel goed. Het kan misschien ook een stukje vekeerdgegroeit bot zijn. Waarschijnelijk valt het wel mee maar laat de huisarts het maar zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mogelijk een verstopte/overbelaste klier (er lopen daar borst klieren) of een opgezette spier. goed dat je al naar de huisarts bent geweest deze kan je meer vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk ben ik geen dokter, maar waarschijnlijk is het een opgezette lymfeklier. Meer kan ik er ook iet van zeggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang heb je er al last van en was er een reden?
Gekke beweging, gevallen, zware training, enz. Eventueel een paar dagen voordat je er last van kreeg. (dus lastig te achterhalen)

Ik denk aan een licht gekneusde rib,
maar als je straks gaat vertellen dat je er al 3 maanden last van hebt dan is het dat waarschijnlijk niet.

Wat zie de huisarts de 1e keer? (eng hoe lang geleden was dat)

voorlopig advies: Niet op drukken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er al vanaf februari dit jaar last van. Eerst was het gewoon een pijnlijke plek met uitstraling naar de bovenrug, maar nu is het een hard en opgezet geworden. Het doet ongelofelijk veel pijn als je er op drukt. Ik was er al mee bij de huisarts geweest. Die dacht dat het een galsteen was. Medicijnen voor gekregen, maar dat heeft niet geholpen. Ik weet ook niet meer hoe de medicijnen heten, maar ik werd er flink misselijk van.
Nu ga ik deze week weer naar de huisarts, omdat ik me ernstig zorgen maak.
Ben ook erg futloos en moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS: Het pijltje moet eigenlijk een millimeter naar rechts en dan een millimeter naar onderen. Dat is de exacte plek. Dus het zachte gedeelte tussen de ribbenkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier weet ik ook niet genoeg van.
Alleen specialisten of mensen die hetzelfde hebben gehad kunnen je hierbij helpen. En dan weet je niet zeker of die hetzelfde hadden of alleen vergelijkbare klachten.
(sorry dat je daar verder niks aan hebt) Ik zou me sowieso door laten verwijzen,
ook omdat de huisarts het al een keer fout heeft gehad.
(het zou trouwens ook kunnen dat de medicijnen niet aansloegen en dat het wel galsteen is, misschien nu met een ontsteking erbij o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou idd ook nog kunnen zijn. Dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ook sry voor het grappige voorlopige advies,
het klinkt nu vervelender dan in je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach joh. Dat maakt toch niet uit? Ik heb wel gevoel voor humor hoor.
Het kan een kneuzing van borstbeen of bovenste rib zijn maar ook een overbelasting van spieren precies op die plek.
Verder kan het ook het Syndroom van Tietze zijn alhoewel deze plek erg laag zit.
Irritatie van de maagklep,en verder kan ik even niks bedenken,ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen,ik ga je vraag volgen.
Enne beterschap met je pijnlijke plekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagje, zat het er "ineens"? Of heb je het pas ontdekt? Ik ken meer mensen die daar zo'n knobbel hebben, vandaar. En die knobbel bij die mensen is heel normaal. Het is een stuk bot.
Maar in jou geval weet ik het dus niet...

Toegevoegd na 3 minuten:
vergeet mijn antwoord, lees nu de reacties door en zie wat huisarts zei. Sorry