Wat kan ik doen aan een zwaar/moe gevoel in mijn armen en benen bij het opstaan?

Ik heb ontzettend veel moeite met opstaan. En waarom, niet omdat ik in mijn hoofd niet uitgerust ben, maar omdat mijn lichaam doodmoe aanvoelt. Ik heb vooral een heel zwaar en moe gevoel in mijn armen en benen. Pas een uurtje na het opstaan ongeveer is het over. Weet iemand hoe dat komt/wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede reden om naar de huisarts te gaan..... Het kan verschillende oorzaken hebben namelijk.

Het beste antwoord

Goed slapen en eten, stress vermijden. Het kan aan stress liggen. Maar goed, we gaan er van uit dat het fysieke conditie is.

Probeer dan eens ochtendgymnastiek te doen bij het opstaan. In het begin is het lastig, maar gaarne weg je het langer doet zal je versterken. Vervolgens direct een warme douche en een goed ontbijt.

Mocht dat niet helpen weet je dat het dus niet aan je conditie ligt dan zou ik voor de zekerheid eens naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pff... moeilijk om te zeggen, het kan werkelijk van alles zijn.
Vermoeidheid, ook zoals jij die beschrijft kan vele oorzaken hebben (pfeiffer, bloedarmoede, schildklier problemen, hart problemen, diabetes, iets met je spieren, enz, enz, enz).
Noem maar op, er zijn echt heel veel oorzaken, ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, dan kan die je onderzoeken, en indien nodig doorverwijzen.
Misschien is het iets wat heel makkelijk verholpen kan worden, dan ben je helemaal blij dat je toch maar naar de huisarts gegaan bent;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het vroeger ook gehad bij mij was de oorzaak slechte voeding/leefwijze.ik liep het eerste uur als een halve zombie rond en kon heel erg moeilijk opstaan ik voelde me net een bejaarde s ochtens.gelukkig heeft gewoon normaal eten bij mij het probleem opgelost.misschien is het bij jou iets anders het antwoord hier boven noemt al een aantal mogelijke oorzaken bij mediese klachten is het altijd verstandig om naar je hiusarts te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je veel slaapt. Ik zou eens proberen om een hele week 9 uur per nacht te slapen. Dan heb je genoeg ijzer in je bloed om geen moe gevoel meer te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je hoofd wakker maar lichamelijk moe is het schoolvoorbeeld van een verkeerd bed...
Probeer eens een ander bed/matras!