Hoe kan het dat ik voor onweersbui hoofdpijn krijg?

Dit is altijd een aantal uur voordat er een onweersbui losbarst. Vanmiddag begon het al.
Eigenlijk krijg ik niet alleen hoofdpijn, ik voel ook al mijn spieren, vooral nek/schouders beginnen pijn te doen.

Ik wordt verder niet benauwd ofzo van het warme weer. Het is puur hoofdpijn en spierpijn, soms zelfs over het hele lichaam.

Wat dat betreft kan ik onweer aardig goed aan voelen komen. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik zou graag een antwoord willen zien die dit wetenschappelijk kan verklaren. Bronnen vermelden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

De aanvallen kunnen worden uitgelokt door seizoensgebonden weersveranderingen, zoals
een acute daling van de luchtdruk vlak voor een naderend onweer en komen daarom
in deze tijd van het jaar vaker voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de verwijzing naar de site.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb dat ook en ook HSP... maar kan toeval zijn...

Andere antwoorden (6)

Er zijn mensen die dit voelen door de luchtdruk.
Dat is precies hetzelfde dat er mensen aan kunnen voelen als er ijs in de lucht zit.
Daar reageren de spieren op die voelen dan verkrampt aan.

Toegevoegd na 38 seconden:
ijs en sneeuw of hagel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja zeg, klopt precies! Ik heb dat idd ook met sneeuwbuien en vrieskou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik heb hetzelfde. Hoofdpijn en onrustig gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit.......... niet :/ (nu ben ik jaloers..)
hsp denk ik, maar ik weet niet of hsp zover reikt. Misschien dat er hsp-ers reageren.....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad. Ik, als hsp'er, heb soms ook rare verschijnselen bij dit zulk weer...
Ga eens na of je gevoelig bent voor ozon, je kan dit doen door bij een ionisator de fris en prikkelend ruikende lucht in te snuiven. Ionisatoren waren ooit populair maar ze maken de plek waar ze staan vies en plakkerig, wel komen ze nog veel voor in luchtbehandelaars die de lucht ook filteren. Elektriseermachines zoals de Van der Graaf Generator maken ook veel ozon. Ozon is trouwens wel licht giftig dus ik heb niets gezegd.

Het ozon-gas ontstaat wanneer de lucht, bij een implosie van een vacuüm, gewelddadig in elkaar klapt en daardoor van drie zuurstof atomen O2 twee O3 maakt. bij bliksem en vonken hoor je ook de klap van de implosie namelijk de donder en veel geknetter of tikken.

Anders hebben de anderen gelijk en reageert je lichaam op de climax van hoge luchtdruk. Het is voor iedereen moeilijk om te verdragen. Koude lucht schuift onder warme en daardoor ontstaat er vlak voor het overgangsgebied met buien een hele hoge kolom warme lucht. Zou je gevoelig zijn voor de elektrische ontladingen, dan had je het allang geweten door de vele elektrische apparaten in huis. Ozon komt echter niet zo veel voor in de leefomgeving. Een paar maanden geleden heb ik het nog geroken voordat het ging onweren. Meestal valt het niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtdruk en het is meestal ook wat benauwder, ik heb dat ik dat minder fijn adem..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier zelf ook last van vaak is het benauwd op de dag dat het gaat omweren door deze druk ( zo noem ik het maar)
ben je gevoelig.

Voor weersveranderingen ben ik ook zeer gevoelig.

Toegevoegd na 1 minuut:
De ene mens is hier gevoeliger voor dan de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je last van de electrische lading die zich in de lucht op bouwt,sommige high sensitive personen hebben daar last van.