Jeukende voeten?

Ik heb sinds een maand ontzettend last van jeukende voeten, eeltvorming totdat het gaat schilferen en rode bultjes. Valt dat nog onder voetschimmel en zo ja wat erop smeren? Ik heb nu kruitvat eigen merk maar dat helpt niet. Of toch langs een dokter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kruidvat eigen merk wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, aha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, kruidvat eigen merk voetschimmel crème :)

Het beste antwoord

Dit klinkt inderdaad als het welbekende zwemmerseczeem oftewel voetschimmel. Voor je naar je huisarts gaat (die, zo weet ik uit ervaring, veel middeltjes voorschrijft die helemaal niet of slechts tijdelijk werken) zou ik eens overwegen om over te stappen op een homeopatisch alternatief. Eerste hulp balsem van het merk Chi (op basis van tea tree olie, te koop bij de Tuinen of grotere reform-natuurwinkels) bleek bij mij een tovermiddel voor de behandeling van mijn eczeem. Twee keer per dag smeren en je klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tsja, een schimmel en zeker een voetschimmel kan verdraaid hardnekkig zijn. En dan ben je ook wel een tijdje aan het smeren.

Echter op basis van jouw omschrijving is het natuurlijk onmogelijk te zeggen of het voetschimmel is of misschien wat anders.

Je kan gerust naar je dokter, en als hij het niet weet stuurt hij je door naar een dermatoloog. De (huis) arts kan bevestigen of het inderdaad een schimmel is of wat anders en schrijft je een passende zalf voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klinkt als voetschimmel. Haal maar bij de drogist daktarin.. Dat is het beste middel ( waarschijnlijk zou je dokter dat ook voorschrijven)
En een bezoekje aan de pedicure voor je eelt probleem, is ook geen overbodige luxe...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kruidvat eigen merk schimmelcreme is ongetwijfeld met dezelfde werkzame stof als daktarin: miconazolnitraat. En datzelfde zit in daktarin.
Dat is waarschijnlijk een voetschimmel.
Er is nu een nieuwe behandeling voor voetschimmel: Lamisil Once (terbinafine). Het vormt een film op de voet. Dankzij deze film blijft Lamisil Once tot 13 dagen na het aanbrengen actief in de huid. Lamisil heeft 3 producten die niet receptplichtig zijn: once, créme en spray.