Werken buikspieroefeningen als een massage voor de buik, en werkt het bij obstipatie?

Ik heb PDS en sta vaak onder stress, ik loop bij een diëtiste en hulpmiddelen als molaxole van de dokter helpen nauwelijks. Waarschijnlijk is de stress dus de boosdoener. Kunnen buikspieroefeningen helpen als een soort massage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ga even terug naar de huisarts, er zijn zoveel middelen.
Misschien reageer je niet voldoende op molaxole.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sport werkt goed tegen obstipatie, hierdoor begint je hele lichaam te werken en verbranden. Wanneer je 2 à 3 x per week sport zul je binnen een korte tijd effect merken. Buikspieroefeningen werken niet als een vorm van massage maar is wel sport. Wanneer je met je handen je buik masseert werkt dit ook stimulerend voor ontlasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag en gisteren mijn buik met olie lekker gemasseerd en het voelt al wat aangenamer aan :)
Koffie? Is vaak goed voor stress en verstopping...