Ik heb vaak (een paar dagen in de week) jeuk in mijn vaginale gebied weet iemand wat het kan zijn?

Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even langs de huisarts... Geen spoed, maar ook niet te lang verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien platjes?

Het beste antwoord

Misschien was je je niet vaak of goed genoeg. Goed wassen met alleen water. Als dit niet genoeg effect heeft, probeer een intieme wasgel.

Het kan ook zijn dat er schaamhaar in de weg zit. Hou het bij, je hoeft niet beslist te scheren, knippen is genoeg.

Als het nu nog niet helpt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand en moet je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever géén wasgel gebruiken. Gewoon water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D

Andere antwoorden (9)

Misschien een schimmelinfectie, ik zou naar de huisarts gaan.
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je veel varkensvlees? Dat zou het kunnen veroorzaken. Mijn zus heeft het ook altijd als ze varkensvlees heeft gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat heb je al langer? Zou kunnen dat een schimmel begint maar niet doorzet.. Schimmels houden van suiker,je kan er eens op letten of dat bij jou verband houdt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan een vaginale infectie zijn, of een allergische reactie op de stof in het maandverband, inlegkruisje of tampon.
test het eens uit met een ander merk dan datgene je momenteel aan het gebruiken bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waspoeder of wasverzachter waar je niet tegen kan.
Misschien het materiaal waar jou ondergoed uit bestaat.
12 jaar geleden
Je kunt een paar dagen voor je menstruatie last krijgen van jeukende afscheiding. Dit is normaal. Als het langer duurt kan het een vaginale schimmelinfectie zijn. Ook wel witte vloed genoemd. Dit gaat vaak vanzelf over maar als je er echt last van ondervind (brandend gevoel en hevige jeuk) dan kun je bij de huisarts een kuur krijgen. Meestal een zalf die je op je schaamlippen aanbrengt en een kuur vaginale zetpillen die je voor het slapen gaan aanbrengt in je vagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duurt het langer dan en week dan zou ik naar de huisarts gaan. Als het man is vraag dan of er een vouwelijke arts naar kan kijken als je je daarbij prettiger voelt. Ze zal dan een monstertje afnemen. Lang staafje en deze wordt opgestuurd naar het labotorium van het ziekenhuis. Duurt ongeveer een week en dan heb je de uitslag. Is het een infectie dan krijg je waarschijnlijk een zalfje.

Schaam je niet. Veel vrouwen hebben hier last van. Niet mee blijven rondlopen hoor. Je kan het alleen maar erger maken en het is alleen maar fijn als je weet wat het is want dan kun je er ook wat aan doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haar knippen en talkpoeder er op meschien is het een beetje schraal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan van alles zijn natuurlijk maar wat je wel kunt doen om het te verlichten/genezen is een paar druppels teatree-olie op een maandverbandje te doen en dit een paar uurtjes laten zitten.(in je onderbroek natuurlijk) Ook kun je een paar druppeltjes teatree-olie in water doen en dit met behulp van een plantenspray op je vagina sprayen.

succes ermee. :)