Ontstoken teen : Is het volgende erg? :

Ik heb al een tijdje een mild-ontstoken teen. Ik ben sinds 5 dagen begonnen met de ''behandeling''. Twee keer per dag sodabadjes, vervolgens Sterilon er op spuiten en het is gister gelukt om de ingegroeide teennagel weg te halen. Het heeft erg geholpen en mijn teen ziet er al gezonder uit Maar het verwijderen van de ingegroeide teennagel zorgde wel voor wat bloed etc. Nu is mijn teen toch weer wat meer opgezwollen. Is dit erg of gewoon iets dat is voortgekomen door het gepeuter aan mijn ingegroeide nagel wat wel zal genezen samen met de ontsteking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem even contact op met een huisarts, dit kun je als GV ers op afstand niet beoordelen.
Misschien alleen reactie, misschien medicatie nodig.

Antwoorden (3)

Zag net de rest van je vragen, vermoed dat je je nagel zelf verwijderd heb, als dit met niet steriel materiaal is gebeurd is kan er mogelijk van een bacterie sprake zijn en zul je antibiotica kuur moeten hebben.
Dan heb je echt beoordeling van arts nodig om te bepalen welke antibioticakuur.
Maak de kuur altijd af. Het is niet voor niets een kuur.
Dus gelijk even afspraak maken, het is immers vrijdag, anders maak je misschien ellende groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem inderdaad zelf verwijderd. Ik heb op al het materiaal wel Sterilon gespoten. Ik weet alleen niet hoe steriel dat eigenlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit zelf verwijderen, daar zijn toch huisartsen voor, ik ging naar me eigen huisarts, en na een week kon ik weer sporten en zwemmen, en hun 2 maander verder ziet het er top uit!
De zwelling kan veroorzaakt zijn door het gepeuter,ik zou toch wer even een paar daagjes gaan weken en sterilon gebruiken.als de roodheid en zwelling toenemen moet je even langs je Huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer de ontsteking eens weg te krijgen met een paar druppeltjes teatree-olie erop te doen en tijdelijk afdekken met een pleistertje. zo nodig herhalen.