HELP Hoe kan mn vader snel 32KG afvallen?

Mn vader is al 56jaar en hij is 32KG tedik en ik maak me er een beetje zorgen over want rond die leeftijden komen veel Hartaanvallen voor volgens somige websites.
Hij is helaas erg lui, en doet niet veel maar gelukkig (of ook niet) heeft hij een zware baan in een Aluminium fabriek. Dus hij beweegt wel. (een beetje)
PS: mijn vader heeft het niet zo op sportscholen of direct in contact met mensen dus liever thuis. Of in de buurt.
Help aub.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Kimath
12 jaar geleden
Snel afvallen gaat niet lukken op een gezonde manier. En je vader zal toch zelf de motivatie moeten vinden om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dat je bezorgd bent voor je vader.
+

Antwoorden (8)

Wil je vader zelf wel afvallen of wil jij dat hij afvalt? Hij moet zelf wel gemotiveerd zijn, anders lukt het niet.
Vergeet dat "snel" maar, rustig aan is beter, anders krijgt hij dat jojo-effect.
Geen bier en frisdrank meer drinken, maar water. Geen of weinig tussendoortjes meer eten. Geen vla als toetje maar magere yoghurt.Verder weinig vet gebruiken. En bij de warme maaltijd maar 1x opscheppen in plaats van 2x.
En af en toe mag hij best eens wat lekkers.
Met deze adviezen moet hij een heel eind komen.
Dit is ook redelijk makkelijk vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min. + van mij, zeker ook om je eerste zin. Als hij niet gemotiveerd is, dan kun je het al schudden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jewel C4th!
Inderdaad weeeeer zo'n onterechte min op GV...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je kunt hem alleen maar zeggen dat je je zorgen maakt. Meer niet, hij moet het zelf doen/willen.
Je kunt als argument gebruiken dat hij niet alleen zijn eigen leven in de waagschaal zet, maar dat het ook om jullie leven (zijn gezin) gaat. Als hij een hartaanval krijgt moet jij zonder hem hem verder. Misschien is dat idee akelig genoeg voor hem, om er iets aan te gaan doen
12 jaar geleden
Hoe sneller iemand afvalt, des te groter is de kans dat al die kilo's er met een extra bonus weer aanzitten. 32 kg is behoorlijk en afhankelijk van je vaders lengte kan er sprake van obesitas zijn. Dat levert gezondheidsrisico's op maar die zijn voor een groot deel ook afhankelijk van andere factoren.

Lichaamsbeweging, goede manieren om stress te reguleren en een gezond voedingspatroon zijn belangrijke factoren die de kans op hart- en vaatziekten tegengaan. Natuurlijk heeft je vader in de afgelopen jaren meer aan calorieën naar binnen gewerkt dan hij verbrand heeft maar het maakt wel verschil waarmee hij dat gedaan heeft. Een overmaat aan geraffineerde koolhydraten en goedkope plantaardige olie veroorzaakt allerlei ontstekingsprocessen die hart- en vaatziekten in de hand kunnen werken.

Kijk dus in de eerste plaats naar de leefgewoontes van je vader en dan pas naar overgewicht. Wel is het zo dat met je met gewonde voeding makkelijker op gewicht blijft dan met geraffineerd fabrieksvoedsel, zoals frisdrank, witbrood, suiker en zuiveltoetjes.

Toegevoegd na 7 uur:
..des te groter is de kans dat al die kilo's er SNEL weer aanzitten..

Gewicht en gezondheid hebben met elkaar te maken maar zijn niet hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het via TLC/Cure4life proberen. Dit is een voedingsprogramma om af te slanken. Je vader krijgt dan een speciaal voor hem persoonlijk samengesteld voedingsprogramma, dat gebaseerd is op zijn bloeduitslag en persoonlijke situatie. Het is niet zwaar om het vol te houden, je hebt geen last van een hongergevoel, maar je moet er wel echt achter staan. Vaak is een hormonale disbalans de oorzaak van het overgewicht, daarom werkt het bij mannen ook sneller dan bij vrouwen. Door dit programma zal je vader zich ook weer gezond en goed gaan voelen. En hij zal ook geen last hebben van een jojo-effect (het is immers Cure4LIFE)!
Ik heb al heel wat mensen gezien die dit gedaan hebben en enorm veel zijn afgevallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt je zorgen en je angst drijft je. Maar het maakt ook je perceptie slecht...

Want SNEL afvallen is niet goed en zeker ook niet gezond. Je wilt je vader toch nog een hele tijd in goede gezondheid bij je hebben in je leven?

Daarnaast kan je niet iemand dwingen. En moet hij het zelf willen.
Het enige wat jij kunt doen is jou diepe zorgen en angsten gaan delen met je vader. Wees hierin zo open mogelijk en zeg wat je werkelijk op je hart ligt. Ga hiervoor echt met zijn tweeën in het gesprek zitten. En als je een traan laat vanwege je emoties, dan is dat zo en dan ben je heel open naar je vader toe.
Meer als dat kan je gewoon niet doen. Het is aan je vader om het zelf te willen. Bij afvallen is het niet alleen het minder eten, meer sporten. Maar ook het gedrag en instelling die veranderd moet worden. En veranderingen zijn altijd heel eng en daarom heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volledige stop met alcohol ,zo kan de lever terug volledig voor vetverbranding instaan.
Geen zoete frisdranken meer.
'S morgen 2 boterhammen.
'S Middags een paar stukken fruit.
'S avond volledig maal.

Tijdens de dag bij hongergevoel:Kauwgom zonder suiker
en water drinken.

Dan beweging:

In de buurt een blokkje zoeken van ongeveer 5km waar hij kan rondwandelen.
Dit zou hij 3 x in de week moeten doen.

Ga mee met hem en leert hem op een progressieve manier het blokkje rondlopen aan één stuk.

Weet mij eens te zeggen na 2 maanden hoeveel eraf is gegaan.

Leer hem trots te worden op zichzelf wanneer hij zich aan de voorgeschreven prestaties houdt en verwezenlijkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je zorg aan je vader meedelen. En dat is dan ook het enige dat jij kunt doen. Je vader beslist zelf wat hij eet en wat hij doet. Je schrijft dat hij een zware baan heeft, dan mag je hem beslist niet lui noemen! Hij is geen 20 meer, he. Er zijn mensen van die leeftijd die nog àlles aankunnen, maar anderen zijn blij dat ze na hun werk kunnen uitblazen. Niet te vlug oordelen dus.

Heeft hij ergens last van, hoge bloeddruk, cholesterol of suiker in zijn bloed, dan kan je hem vertellen over de risico's, als hij geen gewicht verliest. Maar dan denk ik dat de huisarts dat wel zal gedaan hebben. Je kan proberen om hem enkele keren per week mee te nemen voor een wandeling. Als het samen met jou is, vindt hij het misschien wel gezellig. En als je moeder het eten kookt, kan zij wellicht een beetje uitkijken met vette sauzen e.d.
Alle beetjes helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dr Frank dieet is erop gericht om snel af te vallen ter voorkoming van suikerziekte en hartaanvallen.
Maar een permanenter alternatief is Sonja Bakkeren. Haar dieet is realistische n eigenlijk ook geen dieet, maar meer een gezonde manier van eten. Daarbij moet het ook erg lekker smaken en zit er veel variatie in. Verder is het vrij simpel. Pas boodschappen doen als je gegeten hebt en geen koekjes ed inslaan. Wat je niet in huis hebt kun je niet opeten en zo hoef je alleen maar sterk te zijn in de supermarkt. dat is een stuk korter dan de hele poos thuis met lede ogen naar de voorraad kast te moeten staren. Verder moet hij natuurlijk wel zelf willen.
Soms is kortstondig genieten beter dan langdurig lijden. dat is natuurlijk niet wat je wilt horen, maar er zijn veel mensen die er zo over denken en dan krijg je een dieet er met geen stok in..althans niet zonder extra ander eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik blijf mij altijd afvragen waarom mensen wel een min kunnen geven, maar nooit willen of kunnen onderbouwen waarom, daar ben ik toch zo benieuwd naar.