Heb sinds 4-5 weken last van steken aan de linkerkant van m'n borst. Weet iemand wat dit kan zijn?

Net onder m'n oksel tot 10 centimeter eronder zijn de steken, aan de voorkant. Mijn vader heeft afgelopen maand hartstilstand gehad, wil de mensen niet (nog meer) ongerust maken om mij. Het zijn af en toe hevige korte steken en dan is het weer tijdje weg. Gemiddeld zo'n 2-3 keer per dag. Gebeurt ook gewoon als ik rustig zit. Ben vrij stevig gebouwd allicht dat dat er ook mee te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Pieter2011
12 jaar geleden
Gewoon even bij de huisarts langs gaan; het is waarschijnlijk niets bijzonders; waarschijnlijk gewoon stress. Toch even laten checken voor de zekerheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat er zoiets als een huisarts bestaat?
Die hebben daar voor geleerd.Mensen hier kunnen geen diagnose stellen.4-5 weken last en dan ga je hier een vraag stellen?Heel dom..Ik denk dat je wel weet wat je morgen moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links, vanuit jou of van ons gezien?

Het beste antwoord

Zijn die steken plotseling gekomen na jouw vaders hartstilstand? Dan kan het goed zijn dat je door eraan te denken al symptomen gaat krijgen. Je hersenen kunnen zoveel, ja, zelfs door er alleen aan te denken kan je al ziek worden! Het kan natuurlijk ook toeval zijn en zelfs nekklachten of longaandoeningen kunnen schuldig zijn hieraan. Wanneer ook je arm gaat tintelen meteen naar de huisarts!
Toch zou het geen slecht idee zijn om bij wijze van 'beter te vroeg, dan te laat', even een afspraak te maken.
De huisarts kan je dan doorverwijzen of gerust stellen na een eerste onderzoek.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Daar dacht ik ook aan!
Het is zeer waarschijnlijk dat dit door angst veroorzaakt wordt.Je hebt het goed verwoord!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, +

Andere antwoorden (5)

Ik zou je even laten onderzoeken bij de arts. Dat is op dit moment het beste wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud ben je? rook je? Allemaal vragen die van belang kunnen zijn. Steken op je borst kunnen betekenen dat iets met je longen of je hart hebt... beiden reden genoeg om naar een arts te gaan en daarbij ook een beetje op je gezondheid gaan letten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je kou heb gevat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een spiertrekking zijn, heb ik weleens last van. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote kans dat dat je maag is, heb daar ook al jaren last van en was bang dat dit met mijn hart te maken had. Uiteindelijk na tal van onderzoeken waaronder een hartecho bleek het extreme maagzuur te zijn. Ik zou voor de zekerheid wel naar de huisarts gaan!