Kun je misselijk worden van een lege maag?

Ik was al erg vroeg wakker vannacht en kon niet meer slapen. Ik heb nog niet ontbeten omdat ik misselijk ben. Mijn maag knort wel, maar ik heb totaal geen trek in eten en ben bang dat het de misselijkheid verergert. Maar nu zit ik te denken, kan ik misselijk zijn omdat ik erg veel trek heb? Het lijkt net alsof mijn maak samen knijpt. Zou dat het misselijke gevoel veroorzaken of kan dat niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.9K
Kimath
12 jaar geleden
ik krijg altijd buikpijn van een lege maag. Misselijk kan volgens mij ook.

Het beste antwoord

Nee, je kunt niet misselijk worden van een lege maag. Je kunt wel het GEVOEL van een lege, holle, samentrekkende maag voor misselijkheid aanzien.

Het verschil is dat je bij een lege maag van het gevoel afkomt door te gaan eten, terwijl je als je echt misselijk bent van eten juist over je nek gaat.

In beide gevallen is het je maag die je een signaal geeft dat er iets mis is (verkeerd eten versus te weinig vulling). Bij echte misselijkheid doet echter vaak ook je buik mee, je speekselklieren worden wat overproductief en je kunt zelfs duizelig worden en wegtrekken. Maar dan is het ook niet meer ; een beetje misselijk'; dan is het foute boel en kun je beter vast een toilet of emmer opzoeken. Bij het lege-maag-gevoel blijft het in de regel beperkt tot een naar, branderig gevoel in de buik.

Effe wat eten en het leed is geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, sommige mensen noemen elke 'wiebelbuik' misselijk....'t is ook maar net wat je (fout) geleerd hebt blijkbaar.......

Andere antwoorden (6)

Dat kan wel, als je dan even wat eet, gaat de misselijkheid weer weg. Heb ik ook met regelmaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat kan zeker.
Ik heb het zelf niet maar mijn broertje wordt altijd misselijk als hij niet heeft gegeten.
Dan krijgt hij een soort samentrekkingen in z'n maag en als hij dan wat eet gaat het over.
Is bij sommige mensen schijnbaar een soort ( honger)
signaal van het lichaam.Het klopt ook wel met jou ervaring,want je hebt een lege maag.
Tijd voor een ontbijtje!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zeer zeker. Ik heb dat ook en kan zelfs zo erg zijn dat ik me ineens heel erg ziek voel, slap en onwel. Probeer het uit met een stukje fruit, meestal kan je dat wel verdragen ook als je misselijk bent. Of iets anders lichts, een beschuitje met suiker ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh joepie, we hebben weer een gezellige minnaar...
Ja dat kan zeker. Dit, misselijkheid door een lege maag, is zelfs vaak de reden van de befaamde ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen. Omdat je misselijk bent heb je absoluut geen zin in eten. Maar toch is dat vaak dé weg om die misselijkheid op te heffen. Probeer een klein beetje te eten. Aan een 'English breakfast' moet je nu natuurlijk niet denken maar een klein crackertje (of boterhammetje, desnoods een koekje) met licht beleg doet al wonderen. Probeer een paar happen te nemen en laat het op je maag inwerken. Je zult zien dat je je binnen een kwartier of half uur al wat beter voelt. Zodra de misselijkheid afneemt kun je dan wat zwaarders eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Als je een tijd niets hebt gegeten is je bloedsuikerspiegel lager en dat kan misselijkheid veroorzaken. Probeer toch een kleinigheid te eten als je maag knort. Eet bijvoorbeeld een klein kommetje muesli, wat gemberkoekjes, wat yogurt of een banaan. Het zou kunnen dat je misselijkheid dan overgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom je vanzelf achter als je gaat eten. Als je toch al misselijk bent, kan het van eten niet veel erger worden.
Als het juist aan een lege maag ligt dan wordt het beter.
Bij mij helpt een boterham wel altijd bij een beetje misselijk/zweverig gevoel. Vriend van mij snapt niet dat ik dan juist ga eten.