Heeft iemand een goede tip tegen restless legs?

Ik word er behoorlijk door geplaagd voornamelijk als ik wil gaan slapen, zoals nu bijvoorbeeld..
Dus graag een reactie van iemand die het ook heeft of had. Niet van het internet, dat kan ik zelf wel opzoeken. Alvast héél erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/indien-last-restless-legs-syndrome.14151
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee momo niet van het internet :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh, maar dit is ook het interwebding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benen die rusteloos zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Restless Legs Syndrome, oftewel RLS.... zo heet dat nou eenmaal Krekatos.... en om het NOG gekker te maken: daar vallen armen ook onder ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad Wendy , armen ook helaas.. :( Momo fijn datje zo meezoekt, ik had die vraag gezien en die is van 2 jaar terug en nog 1 van een jaar terug.
Aangezien we hier een verloop van mensen hebben, hoop ik op een nieuwe gouden tip. Ik heb namelijk al van alles geprobeerd. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ook Snuf....snif.... :-(
Het is een grote ellende en ik hoop voor je, dat je iets vindt wat je helpt!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Wendy. :) Als ik wat nieuws vind laat ik het je weten! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeel graag!!!!!!!!! Alvast bedankt :-)

Het beste antwoord

Wat Maantje antwoord over koffie e.d. heb ik ook ondervonden, maar ook van teveel suiker kan je het krijgen. Probeer ook eens om veel water te drinken overdag. Je kan restless legs krijgen als je een tekort aan ijzer hebt. Misschien eens laten testen bij de huisarts.
Als ik het heel erg heb, doe ik een kuur met Hydrokinine (Inhibin) dan ben ik er een tijdje vanaf.
Als dat allemaal niet helpt, zijn er nog medicijnen op voorschrift om de klachten te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Siska. Ik drink op het moment ook weer veel te weinig...dus zeker een aandachtspunt.
Mijn bloed heb ik pas geleden nog laten testen en oa het ijzergehalte was prima.
Dat Inhibin ga ik zeker onderzoeken en de meds mag ik helaas niet gebruiken ivm met botsing van mijn andere medicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je Inhibin gebruikt kan je best je arts inlichten, Snuf. Dat heb ik ook gedaan omdat ik al andere medicijnen moet nemen. Bij mij was het geen probleem.
Succes, hopelijk spoedig heerlijk slapen |-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Siska, ik heb mijn arts gevraagd en ik mag ze helaas niet gebruiken. Jij ook sterkte! Ik merk wel dat het met spanning erger is. En ik ben weer veel water aan het drinken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De andere antwoorden waren ook prima, maar ik moet kiezen. :) Bedankt allemaal.

Andere antwoorden (4)

Mijn man heeft er ook last van (en ik dus ook!). Hij gebruikt dan Inhibin. Helpt heel goed. Bij de apotheek verkrijgbaar zonder recept.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=item&id=50693
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haal het ook in Nederland, want in België is het niet verkrijgbaar. Je krijgt er een metaalachtige smaak van in je mond. Maar het helpt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Bessy, dit is zeker het proberen waard,want ik wordt echt wanhopig!
Er is helaas niet zo heel veel aan te doen. Wat ik heb ontdekt wat mij wel hielp was s'avonds geen chocola, koffie, thee ed gebruiken. En douchen voor het slapen gaan en dan aan 't eind je benen afspoelen met koud water. Het is wel persoonlijk dus ik weet niet of het jou ook gaat helpen maar je kunt het natuurlijk proberen. Sterkte, ik weet dat 't een ontzettend vervelende aandoening is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Maantje. Ik heb al wisselbaden geprobeerd, maar helaas het helpt niet bij mij...:(
Als je gaat slapen: benen niet onder t deken leggen! Met je benen t koudste plekje van je bed opzoeken!
Werkt bij mij perfect! Ondanks dat ik het heel heftig heb!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige niet-internettip die ik je dan nog kan geven is: een bezoek brengen aan je huisarts.
Er zijn medicijnen tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het internet heb ik inderdaad al afgestruind en al van alles geprobeerd. Tips van ervaringsdeskundige helpen vaak het beste.
Alhoewel het echt per mens verschillend is.
Huisarts had idd een medicijn, maar dat mocht ik niet gebruiken ivm andere medicatie...:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik als ultieme wanhoopsdaad heb geprobeerd is ouderwetse sunlight soap bij de benen leggen in bed. Dat zou HET werkende middel zijn....niet dus bij mij :-(
Maar wie weet wel bij jou?
Ik ben ook ervaringsdeskundige.... heb 13 jaar deze ellende gehad..... ik gebruik nu 4 jaar medicijnen en dat werkt. Moet alleen de dosis steeds verhogen :-(
En bij spanning/stress komt het gewoon dwars door de medicatie heen, hoewel het dan toch een stuk minder heftig is dan zonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja... Een mens probeert van alles om er vanaf te komen.
Ik heb een vriendin met edelstenen en die heeft me ook al van alles gegeven. Ach schaden doet het niet, maar helpen helaas ook niet...:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op het moment ook veel spanning en dan is het inderdaad erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel met je mee...helpt ook niet hè...:-(