Pols verstuikt? Twee weken geleden in het buitenland gevallen, nog steeds wat pijn, kan er wel alles mee doen, alleen achteroverbuigen erg pijnlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pols verstuikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus..... je vraagt of jij je pols hebt verstuikt?? Of je vraagt OF je pols is verstuikt?
Antwoord: uuuuuuh...........????????????????????????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ie verstuikt? Wat te doen? Belasten, niet belasten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er last van hebt: niet belasten. Rust even en wachten. Maar na al twee weken gewacht te hebben is de dokter misschien een idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mendelson: Okee.... dat staat niet in je vraag!!! Vandaar dus de onduidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, dank.

Het beste antwoord

Over de behandeling van een verstuikte pols lopen de adviezen vaak enigszins uiteen. Het varieert van 'rust nemen, de pols zo min mogelijk belasten' tot 'snel weer proberen of belasten gaat en oefeningen doen om stijfheid te voorkomen'. Dit laatste is het advies van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG).

Ook het advies over het al dan niet gebruiken van drukverband of tape is niet overal gelijk. In het algemeen kun je stellen dat een drukverband kan zorgen dat de zwelling makkelijker afneemt en dat je pols wat meer stabiliteit krijgt. Aan de andere kant: alle functies die je van je lichaam overneemt, verzwakken, terwijl ze juist weer moeten aansterken.

Eigenlijk kun je ervan uitgaan dat je zelf vaak wel aanvoelt wat gaat en wat niet. Als de hand en pols gebruiken te veel pijn doet, probeer het dan een dag later weer. Doe voorzichtige oefeningen door de hand op en neer en heen en weer te bewegen. Als het gaat zonder bandage: prima. Voel je je zekerder mét, dan kan dat ook goed zijn: door je hand en pols te gebruiken zal deze wellicht soepeler bewegen en minder geforceerd worden. Doe het wel rustig aan door de belasting geleidelijk op te voeren en niet te lang ineens te belasten.

Als de verstuiking ernstig lijkt (forse zwelling, zeer blauw, gewricht voelt warm aan) is het verstandig contact op te nemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (2)

Of je pols verstuikt is, kan niemand zo zien natuurlijk. Er kan sprake zijn van verstuiking,wat betekent dat er kleine scheurtjes in je polsbanden zitten, hij kan ook gekneusd zijn, dan ontstaat er vaak een flinke blauwe plek

Wat je aan een verstuikte pols kan doen?
Blijven bewegen maar niet forceren het gaat eigenlijk vanzelf over maar dit kan wel weken duren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Het lijkt me verstandig naar de huisarts te gaan en die zal waarschijnlijk adviseren een foto te laten maken.
Dan weet je ook WAT er aan de hand (pols ;-)) is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, succes!!!