Hoe kom ik er het snelst achter waar mijn vermoeidheid vandaan komt?

Huisarts ben ik al geweest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zei de huisarts dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je huisarts geen bloedtest afgenomen om de oorzaak te achterhalen?

Antwoorden (9)

Het snelst is om deze vragen te stellen.
1: slaap je goed?
2: Heb je mischien een blaasontsteking want daar kan je ook vermoeid van raken,
3:Je zou bloed kunnen laten prikken dan kan er gezien worden of je ergens last van hebt.
4:Heb je stress of pieker je?
5:Heb je pijn?
Neem je te weinig rust?

Zo zijn er nog meer. hopelijk heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al naar de huisarts geweest bent, dan volg je het beste zijn/haar adviezen op.
Vermoeidheid is een vage klacht die heel veel oorzaken kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je bloed eens onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daarnaast ook meer klachten? Zo ja, dan kan je deze klachten + vermoeidheid intypen bij google, misschien kom je dan verder.
Vermoeidheid heb je ook bij griep, die nu weer heerst. Heb je misschien spierpijn, koorts, koude rillingen of hoofdpijn? (als je 3 van deze klachten hebt, is de kans groot dat je griep hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoeidheid kan vele redenen hebben. Voornaamste reden is denk ik wel psychisch, je zit dan niet goed in je vel. Hier kan je achter komen door gewoon te luisteren naar jezelf en eerlijk te zijn. Zo kom je achter je probleem. Er wat aan doen is vaak lastiger. Vaak is ijzer tekort een probleem, maar daar zou de huisarts snel naar kijken als daar aanwijzingen voor zijn. Verder zijn er nog tal van mogelijkheden. En vermoeidheid is denk ik een van de meest voorkomende kwalen waarvoor in 50% van de gevallen (schat ikzelf) gewoon geen simpele oplossing voor is en ook niet uit te vinden is waarom je daar last van hebt.
Wel altijd minstens 7 a 8 uur slapen, goed drinken en voldoende eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door niet slechts één keer naar de huisarts te gaan maar samen een traject te doorlopen om duidelijkheid te krijgen. De huisarts begint doorgaans om je leefgewoontes in kaart te brengen (slapen, eten, lichaamsbeweging, stress). Gebruikelijk is al gauw om ook een aantal dingen in het laboratorium te laten bepalen aan de hand van wat bloed en urine. Dat geeft meestal al een beeld van wat er aan de hand kan zijn (bloedarmoede, vitaminegebrek, ontstekingen etc.) maar ook in welke richting er niet verder gezocht hoeft te worden. Aan de hand van wat er gevonden wordt kan er besloten worden om je door te verwijzen voor een specifieke behandeling of verder onderzoek. Het kan bij dit hele proces een stuk schelen als je zelf heel kritisch nagaat wat mogelijke oorzaken kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja wij kunnen dat niet weten he. Ga je vroeg of laat naar bed?
En blijf je van de stuffies af? Kijk jij weet meer dan wij dus dit is een vraag waar amper een goed antwoord op kan worden gegeven

in mijn herinnering werd er in paradiso nog wel eens stuffies gebruikt. Ik weet niet of dat nu ook nog zo is. Is dat nu nog steeds?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je laatst pfeiffer gehad (een tijd terug?)
Zoja daar kan CVS (Chronisch Vermoeidheid Syndroom)van komen
Ik ben geen dokter en ik weet ook niet of je er nog evt andere klachten naast hebt
maar de dokter kan bij mij ook niks vinden en dan blijft dat vaak over
Ik weet het ook niet maar ik zag dat je al bij de dokter geweest was en je het nog niet weet
In ieder geval veel succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zei de huisarts?
Er is ongetwijfeld bloed geprikt? Schildklier onderzoek?

Kijk eens naar je privé-situatie. Ben je gelukkig? Relatie oké? Problemen? Op je werk niet meer naar je zin of te druk?
Dat kan een enorme impact hebben en je kunt je er geestelijk helemaal uitgeput door voelen.

Ga er eens rustig voor zitten en schrijf dan op hoe je leven is op dit moment. Kolom positief, kolom negatief.

En dan kijken hoe groot de kolom negatief is en wat je er aan kunt veranderen.