Last van hartkloppingen.

Ik heb een soort hartafwijking geerft van mijn vaders familie waar ik zeker niet dankbaar voor ben.
Het uit zich in hartkloppingen en soms ook steken in de borstkas. Regelmatig stralingen naar mijn linker arm (niet extreem)
Omdat het nog niet schadelijk is en het niet levensbedreigend is krijg ik hier geen medicatie voor van mijn arts. Maar de last hou ik wel! Ik irriteer me mateloos omdat het gevoel soms echt je dagelijkse handelingen belemmerd.
Ik vroeg mij af of iemand misschien een ander middeltje of manier weet waarmee of waardoor ik mijn hart rustig kan krijgen en houden. Ik heb valeriaan al eens geprobeerd, dit werkt helaas niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Geef aan bij huisarts dat je er erg veel last van hebt en dat het je toch belemmert in je dagelijkse dingen. En maak duidelijk dat je er toch iets voor wilt hebben, meestal geven ze dan ook wel iets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je bij twijfel ook laten doorverwijzen naar een specialist.

Misschien heb je er iets aan: stress is een veel voorkomende veroorzaker van hartkloppingen (afgezien van je beschreven aanleg). Bij mij hielp regelmaat, ontspannings en ademhalingsoefeningen (bv yoga), meer bewegen, gezond eten, meer slapen, enz. Dit zou je kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je arts bedoelt dat het je huisarts is, zou je moeten vragen om je door te verwijzen.

Want als iemand een erfelijke hartaandoening blijkt te hebben, kan hij of zij worden doorverwezen naar een klinisch geneticus of naar een op dit gebied gespecialiseerd cardioloog.
In de meeste academische ziekenhuizen bestaan tegenwoordig samenwerkingsverbanden tussen cardiologen en klinisch genetici, speciaal gericht op dit soort hartaandoeningen.
Wellicht wordt je dan beter geholpen.

Hier de website met onderaan een mailadres voor info: