Kun je tintelingen tijdelijk verminderen? (zenuwpijn)

De tintelingen zijn zeeeer pijnlijk en irriterend vandaag. Ik wil slapen! Heb er ook nog spierpijn bij, zomaar! Ik kan op google geen remedie vinden.. Heeft iemand tips om de tintelingen te verminderen? Of is dat wel mogelijk...

- Ik heb een B12 tekort, en krijg daarvoor 2x in de week injecties.

Toegevoegd na 40 seconden:
Tintelingen in de benen en voeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Totdat je B12 tekort aangevuld is kan je de tintelingen tijdelijk verminderen met medicijnen.
Maar die medicijnen zijn wel op voorschrift.

Dopamine-agonisten
Het vermindert de klachten waardoor u beter kan slapen.
Voorbeelden zijn: pramipexol, ropinirol.

Clonazepam werkt spierontspannend, rustgevend en vermindert de tintelingen.

Levodopa met enzymremmer
Vermindert ook de klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wow wat vervelend!
Ik heb dat ook wel eens(slapende voet), wat ik meestal doe, is proberen te bewegen, ook al gaat dat op dat moment lastig, toch doen! Meestal heb ik een slapende voet of been als ik lang niet bewogen heb..

Succes!!