Ja, dat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Oorzaak is meestal een ongeval of sport. Symptomen van een gekneusde schouder zijn een pijnlijke schouder, de pijn neemt toe bij bewegen en er is een zwelling van de schouder.
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.
" Een kneuzing kan de oorzaak zijn van schouderpijn. Als u bij een val op uw schouder bent terecht gekomen bijvoorbeeld.
Het verloop van schouderpijn is moeilijk te voorspellen. Over het algemeen treedt herstel sneller op als de klachten zijn ontstaan na overbelasting of een kneuzing. Ook is het vooruitzicht beter bij klachten die acuut zijn ontstaan.
Als u niet weet waardoor de pijn veroorzaakt wordt, als de pijn erg hevig is of als de klachten maar niet afnemen, raadpleeg dan uw arts. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een val of verkeerde beweging kan er een verstuiving/kneuzing van de schouder optreden.
fremar
12 jaar geleden
Ja dat kan indd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, en het kan heel pijnlijk zijn. Je kan er best mee naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk krijg je een behandeling bij een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal wel kunnen want dat zeggen nou al 6 mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!

Dat kan zeker, en afhankelijk van hoe het is voorgevallen, en hoe ernstig, kun je flinke pijn houden maar afhankelijk van wáár precies en fysieke gesteldheid is dat bepalend in het helingsproces.

sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan, meestal door een val rechstreeks op de schouder of via de arm als je je val probeert op te vangen. (Al kun je met wat pech ook je sleutelbeen breken, en dan ben je verder van huis).

Ik ben anderhalf jaar geleden tijdens de verhuizing met volle handen gestruikeld over een bedombouw, en heb bijna een half jaar (!) last gehad van een zwaar gekneusde schouder. Bijna een jaar is het een gevoelige plek gebleven.

Je schouder is een gewricht als alle andere, en een te grote klap er op of verbuiging er van kan de boel effe goed uit verband trekken. Net als je enkels en je knieen kun je dus ook je schouders verstuiken, verzwikken en kneuzen (en breken natuurlijk) - al zal het minder vaak zijn dor de plek waar ze zitten.