Ik zal even naar de huisarts gaan !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal leefregels helpt aambeien te voorkomen of te verminderen: • Voorkom verstopping door vezelrijke voeding • Drink tenminste 6 tot 8 glazen water per dag • Beweeg elke dag zo veel mogelijk • Ga direct naar het toilet als u aandrang voelt, maar blijf niet te lang zitten en pers niet te hard • Was na de stoelgang de anus met lauw water • Gebruik voor het droogmaken zacht toiletpapier • Matig het gebruik van alcohol, cafeïne, tabak en sterk gekruide voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De apotheek of drogist verkoopt Sperti en dat helpt. Geen recept nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje zinkzalf of sudocrem (ja ja 'crem', du geen spelfout!) erop werkt enorm verlichtend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus doodgewone ordinaire zinkzalf helpt nog het best idd. Je achterwerk met warm water wassen na de grote boodschap doet er ook wel goed aan.
Gebruik geen toiletpapier, maar een vochtig papieren doekje (zonder zeep of parfum) of nat washandje.
Afspoelen met water of een warm zitbad kan helpen bij pijn en jeuk rond de anus.
U kunt zalf of zetpillen gebruiken, deze zijn verkrijgbaar bij de apotheek of drogist.
Krab niet. Krabben kan beschadiging, een infectie van de huid en verergering van de jeuk geven.
U kunt naar buiten zakkende uitstulpingen voorzichtig weer naar binnen duwen.
IJszakjes worden vaak gebruikt om het zwellen te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HemoClin aambeien-gel van Vogel gebruiken als het inwendige aambeien zijn.

Als het uitwendig zit dan kan je de HemoClin spray gebruiken.

Het werkt verkoelend en kalmeert de jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het slapen gaan insmeren met honing of uierzalf.
En dan `s morgens goed afspoelen met water zonder zeep/shampoo. Vervolgens droogdeppen. Niet droogwrijven!

Niet te warm aankleden zodat je niet overmatig gaat zweten.