Wellicht omdat de injecties nog niet officieel zijn goedgekeurd door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration)
En omdat er nog niet genoeg onderzoek naar gedaan is.

Het blijken injecties te zijn die het hormoon van melanine in je bloed verhogen.
Melanine is een pigment dat ervoor zorgt dat je een bruin kleurtje krijgt. In Amerika wordt het medicijn (?) momenteel veelvuldig getest. Uit de onderzoeken is naar voren gekomen dat het je bloeddruk enorm kan verhogen, dat je er (meer) moedervlekken en sproetjes van kunt krijgen en dat bestaande plekjes er donkerder door kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar dit zijn injecties van een hormoon en niet de melanine zelf.
kan je die melanine er niet gewoon zelf op smeren?
of als dat niet blijft zitten, een soort van tatoeeren net onder de huid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over melanine smeren of tatoeeren heb ik niets gevonden.
Momenteel is er nog niets gekend van creme's of tattoo's om vitiligo te verbeteren.
Er bestaan wel andere ingrepen, zoals depigmentatie repigmentatie of transplantatie. Maar hiervoor kan je best naar een dermatoloog gaan.