Me vriendin heeft last van benauwdheid,hoofdpijn,loopneus en moet steeds niezen & dat nu al drie weken lang, iemand enig idee hoe dit komt?

Ze heeft hooikoorts en de dokter zei dat het daar mee te maken had maar ze heeft het verder nog nooit gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
mijn broer heeft ook hooikoorts, en precies van hetzelfde last
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts. Dit jaar is het extreem erg omdat het zo droog is. Hopen op een buitje regen en verder zo veel mogelijk binnen blijven, helaas. En pillen halen bij de dokter.

Het beste antwoord

Als de dokter zegt hooikoorts, waarom zou dat dan niet kunnen?
Omdat ze het verder nog nooit gehad heeft?

Alles begint toch ooit ergens?

Bij mij begon het toen ik een jaar of 19 was.
Ik weet niet hoe oud je vriendin is.
Maar ik zou die dokter maar gewoon geloven.

Ze kan ook nog een test laten doen om te laten vaststellen waarvoor ze precies allergisch is. Er zijn namelijk verschillende vormen van "hooikoorts".

Er zijn trouwens tegenwoordig goede medicijnen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hooikoorts misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment is de natuur zo 'droog', overal ligt een gelige waas over van alle stuifmeel wat ronddwarrelt.. Heel begrijpelijk dat hooikoorts patiënten nu meer last hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hooikoorts, ik heb het ook. Medicijnen zijn hiervoor bij de huisarts te krijgen, maar ook bij de drogist (die helpen bij mij beter).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter zal waarschijnlijk gelijk hebben. Het zal hooikoorts zijn. Je kan beter zijn raad volgen. Hij zal wel medicatie hebben voorgeschreven. Dan zou het toch moeten beteren. Anders eens terug contact opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan hooikoorts zijn maar ook andere allegien. Een allergie kan plotseling onstaan, kan ook even plotseling verdwijnen. Er zijn natuurlijke middelen om daarover heen te groeien. toevallig heb ik daar bij Eddijst nog ( of was het iemand anders? een vraag over beantwoord...
Moet je zolang aan de chemische medicijnen vraag dan eens aan je huisarts of je semprex mag gebruiken. Als ik een aanval voelde opkomen nam ik er eentje van in en dan was het een kwartier later over, en hadi k nergens last meer van... Slechts een a 2 keer per jaar sloop er een aanval; tussendoor waar niets tegen hielp. Ook na tien jaar is het nog steeds werkzaam bij mij, maar ik heb het nu inmiddels eigenlijk niet meer nodig: Door Tai Chi en meditatie is het nagenoeg verdwenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De symptomen die je beschrijft wijzen inderdaad in de richting van een allergisch component.

Meest waarschijnlijk zijn hooikoorts of allergische rhino-sinusitis. Maar ook een chronische (niet-allergische) rhino-sinusitis is eventueel mogelijk.

Gezien je aanhaalt dat je vriendin nog niet gekend was met hooikoorts en de behandeling verschilt igv allergische versus niet-allergische component, is het aangewezen dat je huisarts doorverwijst voor allergie-testen.

Verder zou ik medische kwesties vooral trachten te bespreken met de behandelende arts. Heb je bedenkingen bij zijn diagnose, spreek dat dan gerust uit. Op die manier kan de huisarts verduidelijking geven of misschien zijn diagnose opnieuw onder de loep nemen.

Je hebt vooral bedenkingen bij het feit dat je vriendin nooit eerder last had van hooikoorts maar zoals anderen reeds aanhaalden, kan je er plots last van beginnen krijgen. Soms duurt het een aantal jaren eer het weer verdwijnt, soms blijft het levenslang.

PS: Correct medicatie-gebruik kan de symptomen van hooikoorts behoorlijk verlichten.