Hepatitis b drager langer dan 20 jaar,is dat levensgevaarlijk?

Ik ben zelf hepatitis b drager,langer dan 20 jaar,ik heb nu nekspier stijf,zenuwen geblokkeerd door de wervelkolom zit beetje scheef,krijg ik elke dag hoofdpijn,ogen moeheid,de rug zit ook het beetje pijn ook door voorheen iemand heeft geslagen,ik voelde soms irritatie gedacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan 20 jaar drager van hepatitis B, meer dan 20 jaar aambeien... Wat zegt je dokter van dergelijke chronische aandoeningen?

Antwoorden (4)

Nieuwsberichten geven aan dat daar al heel wat mensen zijn aan gestorven:
De Wereldgezondheidsorganisatie schat dat er jaarlijks meer dan een miljoen mensen sterven aan hepatitis B.

De kinderarts Jagdish Chinnappa zegt dat bijna 150.000 van deze sterfgevallen zich in India voordoen.

Op een conferentie die was georganiseerd door een multinationaal farmaceutisch bedrijf, legde hij uit dat er in India ’35 tot 40 miljoen HBV-dragers [besmet met het hepatitis-B-virus] zijn, wat neerkomt op 10 procent van het wereldtotaal’, bericht The Times of India.
De krant voegt eraan toe dat „een op de twee gevallen van chronische leveraandoening en acht van de tien gevallen van primaire leverkanker te wijten zijn aan een infectie met hepatitis B”.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op het internet vind je wel heel wat remedies ertegen,
hier een nuttige link:

http://www.lifemojo.com/lifestyle/home-remedies-u-kunt-proberen-voor-de-behandeling-van-hepatitis-134257603/nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chronische Hepatitis B kan na 20 à 30 jaar overgaan in levercirrose of leverfalen.
Het hangt wel af van de oorzaak van de hepatitis. Chronische virale hepatitis sluipt gewoonlijk langzaam voort en het kan jaren duren voordat problemen zoals cirrose en leveruitval zich voordoen. Mensen met chronische hepatitis hebben een grotere kans op leverkanker, vooral als de hepatitis het gevolg is van een besmetting met het hepatitis B- of C-virus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hepatitis B is een leverontsteking die wordt veroorzaakt door het hepatitis B-virus dat behoort tot de familie van de zogenaamde Hepadnaviridae.

Hepadna-virussen hebben een sterke voorkeur om zich te nestelen in levercellen, maar zeer kleine hoeveelheden van deze virussen kunnen ook worden aangetoond in bijvoorbeeld de nieren en de alvleesklier.

In organen anders dan de lever veroorzaakt het hepatitis B-virus echter geen schade. De levercelschade wordt overigens toegebracht door het afweersysteem, niet door het virus.

Symptomen van acute hepatitis B zijn leverontsteking, braken en geelzucht . Chronische hepatitis B kan leiden tot levercirrose en leverkanker. Hepatitis B-infectie is te voorkomen door vaccinatie......

Ik denk dat uw klachten een andere oorsprong hebben.

Chronische hepatitis B
Chronische hepatitis B kan na een infectie met het hepatitis B-virus ontstaan als het lichaam niet in staat is het virus te klaren.

Je spreekt (per definitie) pas van een chronische hepatitis B als deze langer dan 6 maanden aanwezig is. Als een volwassen persoon geïnfecteerd raakt met hepatitis B-virus, dan is de kans dat hij/zij chronische hepatitis B krijgt 5-10%.
De chronische infectie met het hepatitis B virus kan zowel asymptomatisch zijn (in het merendeel van de gevallen) als gekoppeld zijn aan een chronische ontsteking van de lever (chronische hepatitis).
Als er klachten aanwezig zijn, zijn deze doorgaans mild van aard zoals moeheid, pijn ter hoogte van de lever en spier- en gewrichtspijnen.

De chronische ontsteking kan na meerdere jaren leiden tot cirrose. Chronische hepatitis verhoogt de incidentie van leverkanker (hepatocellulair carcinoom). Chronische dragers worden ontraden alcohol te gebruiken wegens het toegenomen risico op cirrose en leverkanker.

De klachten nemen in ongeveer 1 tot 3 maanden weer af; alleen de moeheid kan soms langer aanhouden. Ongeveer 90-95% van de patiënten geneest hierna van de infectie, bij kinderen ligt dit percentage lager.

In ongeveer 1% van de patiënten met een acute hepatitis B infectie ontstaat er echt falen van de lever; deze is dan niet in staat voldoende te functioneren en vaak is dan een levertransplantatie noodzakelijk.

Bij een co-infectie met het hepatitis D virus is de kans op een fulminante hepatitis groter. Het hepatitis D virus heeft altijd het hepatitis B virus nodig om zich te kunnen vermenigvuldigen.

Wat zegt uw huisarts hier over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er twintig jaar geleden hepatitis B bij je geconstateerd is lijkt de kans me heel groot dat je de infectie inmiddels geklaard hebt en geen drager van het virus meer bent. Zeker als je op dit moment geen anderen kunt besmetten is dat het geval. Uiteraard ben je de rest van je leven wel drager van antistoffen.

Hepatitis is een ontsteking van de lever en kan leverfunctiestoornissen veroorzaken. De symptomen die je beschrijft lijken me onwaarschijnlijk bij een leverontsteking. Ik vind het aan te raden dat je je huisarts consulteert en je ook het hepatitisverhaal eens goed uit laat leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ lijkt me ook een goed plan! Vraag het eens na bij de huisarts!