Rare bultjes op mijn arm, wat kan het zijn?

Ik heb op 2 plekken op mijn arm rode bultjes.ze lijken op klileine muggenbultjes maar ze liggen allemal bij elkaar en het jeukt ook niet. Iemand enig idee wat dit os (het zijn geen tkenbeten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Het lijkt op netelroos of een allergische reactie op een muggenbeet.
Ga morgen eens langs bij de apotheek. Zij zullen je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien is het eczeem... ik heb zoiets ook bij mijn elleboog en bij mij is het ook eczeem.
In ieder geval succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou het even in de gaten. Het zou heel misschien pityriasis rosea kunnen zijn. Alleen begint het vaak met 1 grote (moeder)plek op je onderbuik.

Maar dat is niet altijd het geval, maar meestal wel. Meestal jeukt het, maar bij sommigen jeukt het weer niet.

Als je er meer krijgt even opletten. Er is niets aan te doen. Je moet dan gewoon afwachten totdat het weer weg is. Meestal 6 weken maar kan ook een half jaar.

Maar nogmaals ik weet het lang niet zeker.

Dofa

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zonne-allergie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij een gevalletje eczeem.
Niet krabben en even bij een drogisterij een eczeem cremetje halen.
wordt het erger dan even naar de dokter.

maar het zal waarschijnlijk komt het omdat het nu opeens zo warm is
als het koeler wordt trekt het waarschijnlijk weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht gelijk; warmtebultjes. Ik heb er zelf wel eens last van maar op dit moment mijn kinderen ook.
De warmtebultjes komen het meest voor onder de oksels,
in de nek, op de borst, In de knieholte en elleboogholtes en in de liezen.
De bultjes ontstaan door het transpireren, waarbij het zweet dat wordt geproduceerd de huid zo beschadigt, dat het zweet zich gaat ophopen onder de huid.
De meest voorkomende klachten zijn branderigheid en jeuk.
De warmtebultjes zijn niet ernstig, vaak wel zeer vervelend. Na het ontstaan verdwijnen de bultjes weer na enkele dagen, mits de oorzaak (de warmte) is weggenomen.

Het middel tegen zonneallergie is Urtizon.. pilletjes zo groot als een speldeknopje, zoet van smaak en ook geschikt voor kinderen... ik heb er al jaren baat bij! Ideaal voor als je op vakantie gaat naar de zon. Een week of 2 voordat je in de zon gaat innemen en je kan zorgeloos van je vakantie genieten!
Het is bij iedere drogist, apotheek verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk psoriassus heb ik ook pp me benen gehad , ga naar een dokter die geeft je een zalfje mee en dan is het zo weg