Moet ik naar de dokter voor mij knie?

Gisteren bij hem nemen van een strafbal met hockey zakte ik door mijn knie. Toen ik naar mij knie keek zag ik dat mijn rechterknieschijf aan de rechter buitenkant zat. Na 1 seconde schoot deze weer terug. Nu heb ik niet veel pijn maar het voelt stijf en bij sommige bewegingen is het een beetje pijnlijk. Kan iemand zeggen of ik naar de dokter moet gaan of gewoon rust houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou toch even naar de dokter gaan om te controleren of alles wel goed is.
Als alles goed is ben je ook weer gerustgesteld en als er toch nog iets mis is, ben je blij dat je er toch maar even heen bent gegaan.
Win-win situatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Naar de dokter gaan kan nooit kwaad, weet je precies wat je moet doen en wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou sowieso naar de dokter gaan. Er kan iets mis zijn met je meniscus of met je knieschijf. Laat het voor de zekerheid controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je over een paar dagen nog last hebt, ga dan even bij de dokter langs, je kan ook even langs een fysio lopen en vragen wat je het beste kan doen, of draag voor een paar dagen een band om je knie, luister naar je lichaam, zegt deze au het doet zeer als ik dit of dat doe...niet dit of dat doen maar rusten...
vaak is het met een paar dagen weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo twijfelt kun je ook altijd bellen en de doktersassistent vragen wat verstandig is. Dat is soms ook degene bij wie je toch de afspraak moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter wel dan niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet een arts raadplegen.

Wat je hebt gehad heet luxatie van de knieschijf.
Daarbij komt de knieschijf aan de buitenkant naast de knie te staan. In uitzonderlijke gevallen kan er een spontane reductie optreden. Dat is dus bij jou gebeurd.

De luxatie gaat vaak gepaard met letsels aan kraakbeen en bot in de knie en daarom zwelt de knie vaak op.
Ook letsels aan de ligamenten rond de knie komen frequent voor. Daarom zal er aanvullend op de gewone radiografie vaak een NMR onderzoek gebeuren om de verschillende letsels te documenteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter heeft er verstand van. Ik zou maar gewoon even langsgaan. Ik kom net zelf terug van een knieblessure en het is een rottige plek voor een blessure, omdat rust houden moeilijk gaat. Zolang je weet dat het geen kwaad kan, kan je door de pijn heen lopen. Als het wel kwaad kan, moet je maar gewoon rust houden.