Erge pijn dichtbij de binnenkant van me enkel, wat is er aan de hand?

Hallo,

Ik had zaterdag een wedstrijd en ben keihard geduwd naar de grond, na de val had ik erg last van me voet, dus ik ging eruit en ging ik naar huis. De pijn voel ik aan de onderkant van de binnenkant van me enkel. De pijn voel ik wanneer ik me voet naar buiten probeert te draaien en naar binnen probeert te draaien, als ik op me tenen sta, als ik me voet naar boven buig. De pijn is wel hevig want als ik per ongeluk iets aan stoot met me voet doet het erg pijn en bij het traplopen naar beneden en soms voel ik het als ik ga lopen. Ik ga maandag de fysiotherapeut bellen om een afspraak te maken. Maar ik wil graag weten wat het probleem is of het heel erg is. Ik heb ook een foto gemaakt en de plek omcirkelt waar het pijn doet als ik erop drukt
Dus hoop ik dat jullie me misschien kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt

Groetjes Paul

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

Je kan een spierscheuring hebben of een pees die wat verrekt is, verstuiking ook mogelijk.
Toch maar even rontgen laten nemen om te zien of er niks gebroken is.
Wat je nu regelmatig kan doen is ijsblokjes in plastiekzakje doen en in een washandje steken en op de pijnlijke plaats houden.
Rust houden en je voet laten rusten met een kussen eronder.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pees zat niet goed , waardoor de pees even moet herstellen naar de normale plek

Andere antwoorden (5)

Wat dacht je van de dokter? Lijkt me vrij logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ernstige peeskwetsuur
fremar
13 jaar geleden
Uiteraard een dokter consulteren! Maar het kan nooit kwaad om zelf ook wat huiswerk te doen natuurlijk, dat zouden meer mensen moeten doen.

Het kan iets met een botje zijn of iets met pezen of spieren...

Zie bijvoorbeeld:
http://www.podiatrychannel.com/anatomy/index.shtml

Maar vooral:
http://www.podiatrychannel.com/anatomy/muscles-tendons-ligaments.shtml
... want het lijkt mij iets met spieren of pezen, anders had je er waarschijnlijk niet alleen met bewegingen of druk last van. Op die laatste link kun je misschien specifieker bekijken waar je pijn precies in zit. Dan kun je lekker indruk maken op de dokter! :) Leuk toch als je die behandelkamer binnenkomt van "zeg dokter ik heb zo'n pijn aan mijn Superieure Peroneale Retinaculum!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oj dat ziet er niet zo goed uit, ik denk uit ervaring dat er iets met je pees is gebeurt, voor de zekerheid zou ik naar de dokter gaan en het daar goed te onderzoeken

Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verzwikken van de enkel kan verschillende letsels veroorzaken: de enkel kan breken, de enkelbanden kunnen verrekken -of met een ander woord- verstuiken, of in het ergste geval scheuren.

Een verrekte band geneest meestal vanzelf, terwijl een gescheurde band wél behandeling vereist. In beide gevallen is er sprake van een dikke, pijnlijke enkel, die door een arts niet goed te onderzoeken is.

Lichamelijk onderzoek van de enkel enkele dagen ná het ongeval is wel betrouwbaar omdat de enkel dan minder gezwollen en pijnlijk is. Eventuele blauwe plekken zijn dan zichtbaar en de stabiliteit van de enkel kan getest worden.

Op grond van de bevindingen zal een behandeling voorgeschreven worden.
Zowel het vaststellen van het letsel als het instellen van de behandeling kan door de huisarts verricht worden.