Ischiaszenuw

Ik heb de ischiaszenuw klem zitten kan daardoor bijna niet meer lopen vanwege de hevige spierkrampen in min been.
Weet iemand hier iets meer over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit ervaring weet ik dat het verschrikkelijk pijn doet. Sterkte! Voor mij hielp diclofenac en verschillende warmtebehandelingen (beiden voorgeschreven door de dokter) bij de fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vaak wordt het veroorzaakt door een hernia. Ik weet hoe het voelt, heb nu 2 wervels die geopereerd moeten worden. Waarschijnlijk moet je met deze pijn dan toch kiezen voor opereren. Na mijn 1e operatie ben ik 10 jaar helemaal vrij geweest van pijn. Op dit moment is Dr vd Brink in Zwolle een van de betere neurochirurgen op dit gebied ( Tip) heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is behoorlijk pijnlijk!
20 jaar geleden heb ik hiervoor een operatie ondergaan,een kleine insnede van 3cm in de rug.Tegenwoordig kunnen in bepaalde ziekenhuizen deze ingreep bij bewustzijn gedaan worden, zal ook wel afhankelijk zijn van de plaats van de hernia.
Maar misschien kan het ook zo genezen en is een operatie niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ischiaspijn wordt meestal behandeld met gedoseerde rust, rugspieroefeningen, pijnstilling en fysiotherapie. Hoewel de pijn bij ischias erg hevig kan zijn, is deze vrijwel nooit blijvend en gaat deze in de meeste gevallen vanzelf weer over.
Sterkte nog!
Hieronder nog wat meer info:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is dat een aantal jaar geleden ook zo begonnen. Nu vele behandelingen verder waaronder rugoperatie nog steeds dezelfde pijn. Chronisch zenuwlijden wat niet meer weggaat. Laat er dus goed naar kijken en kijk of er iets aan gedaan kan worden. Hoe langer je ermee blijft lopen hoe kleiner de kans word dat het nog over gaat. Bij zenuwpijn langer dan 6 maanden word het chronisch genoemd en is de kans heel klein dat je er nog vanaf komt.

Sterkte!