Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoofdpijn na sporten

Na het sporten voel ik in mn hoofd mn bloeddruk heel erg en krijg ik vaak ook hoofdpijn ook zie ik zwart voor mijn ogen een tijdje, zelf ben ik best wel lenig, ik ben 15 en ik heb astma heeft dat er miss iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
734
Kimath
13 jaar geleden
drink je wel genoeg water tijdens en na het sporten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

van te voren even een banaantje eten dat helpt voorkomen dat je duizelig wordt en dat zwart voor je ogen verdwijnt dan ook . het kan zijn dat je suiker spiegel te snel daalt. ook kan het inderdaad te kort aan vocht zijn. drink voor,tijdens en na het sporten dan ook water.

Toegevoegd na 3 minuten:
mijn dochter heeft ook astma en neemt voordat ze gaat sporten nog even haar medicijnen zodat ze tijdens het spoten meer lucht heeft het kan ook dat je door minder lucht meer moet inspannen en dus buitenadem raakt.probeer het eens en kijk of het helpt. anders even je arts (astma arts) even vragen om advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat je te weinig drinkt tijdens het sporten. Zorg dat je voor het sporten ook al gedronken hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, water drinken. Niet alleen tijdens het sporten of kort ervoor, maar in het algemeen meer water drinken. En een flesje water bij de handf houden en tussendoor af en toe een slok.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vochttekort schoot ook mij als eerst te binnen! Drink de paar uur voor je gaat trainen ook al genoeg water... En eet daarnaast goed zodat je lichaam genoeg energie heeft. En hou het verder in de gaten, want je hoort je goed te voelen na het sporten. Ga dus als het aanhoudt na deze tips naar de huisarts. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding